انرژی

تامین منابع پروژه‌های مرتبط با ازدیاد برداشت مخازن نفتی

رییس جهاد دانشگاهی با اشاره به برخی از پروژه‌های پژوهشکده علوم پایه در رابطه با ازدیاد برداشت مخازن نفتی عنوان کرد: منابع مورد نیاز برای اجرای موفق این پروژه تامین خواهدشد، با این حال انتظار ما این است که در کنار این کارهای ارزشمند، در حوزه علمی و فناورانه طرح‌ها و برنامه‌های بزرگتری دنبال شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، دکتر حمیدرضا طیبی صبح امروز(چهارشنبه، ۱۱ تیر) در مراسم تودیع و معارفه رئیس جهاد دانشگاهی شهید بهشتی و پژوهشکده علوم پایه کاربردی با بیان اینکه توسعه فرهنگی، توسعه علمی و فناورانه و توسعه آموزش‌ از عوامل اصلی پیشرفت در کشور محسوب می‌شود، اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی جهاد دانشگاهی الگو سازی در جهت افزایش توان کشور و دستیابی به پیشرفت در حوزه‌های علمی و فناورانه، تجاری سازی، کاربردی کردن و تولید ثروت از علم و فناوری است که این اهداف عالی حاصل نمی‌شود به جز با تقاطع علم، ایمان و عمل.

وی با بیان این که نفت و گاز از مزیت‌های اصلی کشور به حساب می‌آید، گفت: جهاد دانشگاهی در این زمینه حرکت‌های بسیار خوبی را شروع کرده به ویژه در زمینه تجهیزات و مواد اولیه و در این زمینه ضروری بود که در حوزه بالادستی صنعت نفت و گاز نیز کارهای مطلوبی انجام شود که خوشبختانه بخش مهمی از آن در پژوهشکده علوم پایه کاربردی محقق شده است.

همچنین بخوانید

وی با بیان اینکه مسئولیت ریاست واحد شهید بهشتی به دلیل تجربیات و تخصص بالای دکتر میرزایی از حدود ۱۲ سال به ایشان سپرده شد، گفت:  در این راستا تقویت مباحث پژوهشی مرتبط با موضوعات بالادستی نفت جزو اولویت‌های این واحد قرار گرفت و در این راستا کارهای بسیار خوب و موفقی انجام شد.

دکتر طیبی با بیان اینکه انجام کارهای علمی و فناورانه و در کنار آن تولید درآمد و ارتقای مجموعه به صورت همزمان کار بسیار سختی است، عنوان کرد: امروز بعد از ۱۲ سال مسئولیت به فردی جوان‌تر سپرده شده تا این موفقیت‌ها و دستاوردها را با انرژی بیشتری دنبال کند.

وی با تاکید بر حمایت جهاد دانشگاهی از فعالیت‌های فناورانه، اظهار کرد: منابع صرف شده برای برنامه‌ها و پروژه‌های فناورانه منجر به تجاری سازی به خودی خود برمی‌گردد ولی با این حال این پروژه‌ها از سوی جهاد دانشگاهی حمایت می‌شود. در این راستا پروژه‌های مورد نیاز و کاربرد جامعه که به صورت حرفه‌ای مشکلات جامعه را برطرف کرده و منجر به اشتغال جوانان شود مطمئناً تحت حمایت قرار می‌گیرد و درخواست می شود که این‌گونه پروژه در اولویت واحدها قرا بگیرند.

طیبی با اشاره به برخی از پروژه‌های پژوهشکده علوم پایه کاربردی در رابطه با ازدیاد برداشت منابع نفتی عنوان کرد: منابع مورد نیاز برای اجرای موفق این پروژه تامین خواهدشد، با این حال انتظار ما این است که در کنار این کارهای ارزشمند، در حوزه علمی و فناورانه طرح‌ها و برنامه‌های بزرگتری دنبال شود.

وی با بیان اینکه پژوهشکده علوم پایه به یکی از قطب های کشور در زمینه علم و فناوری تبدیل شده است، گفت: همچنان انتظار می‌رود که همچون گذشته کارهای بزرگتر و بین‌المللی‌تری انجام شود.

طیبی با اشاره به اولویت فعالیت‌های فرهنگی عنوان کرد: انتظار می‌رود که با اتکا به توان دانشجویان و جذب نیروهای نخبه و توانمند، نیروهای موردنیاز جامعه و جهاد دانشگاهی در این زمینه جذب و تربیت شوند.

وی در ادامه بر تقویت ارتباط جهاد دانشگاهی شهید بهشتی با دانشگاه تاکید کرد و گفت: در این راستا انجام پروژه‌های مشترک با دانشگاه و همچنین پروژه‌های مشترک با همکاری اساتید و دانشجویان نخبه در اولویت قرار بگیرد.

طیبی با تاکید بر ضرورت حفظ و ارتقای تعامل و ارتباط با ارگان‌ها و سازمان‌هایی همچون مجلس، اظهار کرد: این تعاملات و ارتباطات در جهت توسعه و پیشرفت کشور و همچنین حفظ منافع واحد جهاددانشگاهی باید ارتقا پیدا کند.

رییس جهاد دانشگاهی همچنین با اشاره به ارتقای آموزش‌های مجازی با توجه به وضعیت پیش آمده در سطح جامعه به دلیل شیوع کرونا عنوان کرد: آموزش‌های مجازی تخصصی جهاد دانشگاهی باید تقویت شده و ارتقا پیدا کند. در این راستا زیرساخت مناسب برای آموزش‌های مجازی در جهاد دانشگاهی ایجاد شده و بنابراین تاکید ما بر تولید منابع آموزشی ارزشمند برای استفاده سایر واحدهای جهاد دانشگاهی و حتی در بخش‌های دیگر کشور و در سطح بین المللی است.

طیبی در پایان با تاکید بر لزوم توجه به شئونات جهاد دانشگاهی و جذب نیرو با توجه به این شئونات عنوان کرد: با توجه به وجود پتانسیل بالا در واحد جهاد دانشگاهی شهید بهشتی و پژوهشکده علوم پایه، این واحد باید نقش بسیار موثرتری در جهت پیشرفت و توسعه کشور داشته باشد و در این مسیر هر چقدر بتوانیم در زمینه ایجاد خودباوری در نسل جوان و مسئولان نسبت به توان ملی الگوسازی کنیم، بیش از پیش در برنامه‌ریزی بهتر و پیشرفت کشور راهگشا خواهیم بود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا