بانکبانک و بیمه

افتتاح و بهره برداری از ساختمان جدید شعبه بانک صنعت و معدن سبزوار

ساختمان جدید شعبه بانک صنعت و معدن سبزوار با حضور مسؤلان استانی و شهرستانی و به صورت ارتباط برخط با مدیرعامل این بانک به افتتاح و بهره برداری رسید.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن، در مراسم افتتاح این شعبه دکتر حسین مهری مدیرعامل این بانک با تبریک به مناسبت ولادت با سعادت امام رضا (ع) ، روز صنعت و معدن و تقدیر و تشکر از مسؤلان و دست اندرکاران ساخت و افتتاح شعبه یاد شده اظهار داشت: از تلاش تمام افرادی که ما را یاری کردند تا در کمترین زمان ممکن عملیات ساخت این مجموعه را در شرایط شیوع ویروس کرونا و با توجه به مشکلات و محدودیت هایی که وجود داشت، به اتمام برسانیم تقدیر و تشکر می کنم.

دکتر مهری با اشاره به مزین شدن سال ۹۹ با شعار جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری گفت: با توجه به ظرفیت بسیار بالای شهر سبزوار، طرح های مهمی در این منطقه در دست اجراست و امیدواریم با تعامل مناسب با مسؤلان استانی و تمامی همکاران در مجموعه این شعبه جدید الافتتاح، شاهد رشد و شکوفایی صنعتی منطقه باشیم.

وی افزود: در بررسی و پذیرش طرح های پیشنهادی در سبزوار و مناطق همجوار به اقلیم منطقه و مزیت های اقتصادی موجود توجه ویژه ای داریم و با توجه به منابع فراوان مواد خام و انرژی، فرصت بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری در طراحی و توسعه صنایع شیمیایی و فلزی در این منطقه فراهم است.

دکتر مهری ادامه داد: جهش تولید در صنعت پتروشیمی با تکمیل زنجیره ارزش و توسعه صنایع تکمیلی محقق خواهد شد و ظهور پارک‌های معدنی و شیمیایی به عنوان بخشی از روند پیشرفت و بازسازی صنعت پتروشیمی، یک مدل تجاری است که تأمین‌کنندگان مواد اولیه، تولیدکنندگان مواد معدنی و شیمیایی، ارائه‌دهندگان زیر ساخت و خدمات و سایر شرکت‌ها را در یک سایت واحد گرد هم می آورد.

دکتر مهری یادآور شد: امروزه نگاه زنجیره‌ای به صنایع مختلف مورد توجه قرار گرفته است و صنایع مختلف به دنبال جایگزین کردن کارخانه‌ها و واحدهای مستقل با زنجیره‌های یکپارچه و به دنبال آن افزایش بهره وری، رقابت و سود هستند که در این راستا طرح پارک معدنی و شیمیایی سبزوار با حمایت این بانک در حال اجرا می باشد.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه صنایع فلزی نیز شرکت فولاد سبزوار از جمله طرح های بزرگ در حال اجرا در شهر سبزوار است که توسط بانک صنعت و معدن تأمین اعتبار شده و اشتغال و ارزش افزوده بالایی را به دنبال خواهد داشت.

این مدیر ارشد بانکی عنوان داشت: توسعه هوشمند به عنوان استراتژی برتر در بخش صنعت و معدن کشور مدنظر قرار دارد و دراین مسیر افزایش ظرفیت تولید و کیفیت و ارزش محصولات از اهمیت زیادی برخوردار است و لازم است با جایگزینی واحدهای چند محصولی به جای واحدهای تک محصولی درصد ریسک در صنعت را کاهش داده و ارزش آفرینی کنیم.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن که به صورت آنلاین با حاضران در این نشست در ارتباط بود، عنوان کرد: توسعه یافتگی مناطق و ایجاد زیرساخت از ارکان توسعه پایدار است که برای دستیابی به آن نهادهای تأمین مالی نقش ویژه ای بر عهده دارند و امکان دسترسی تولیدکنندگان، کارآفرینان و صنعتگران به ابزارهای تأمین مالی و بازارهای منطقه ای و فرا منطقه ای در شرایط رقابتی اهمیت بسیاری دارد.

وی خاطر نشان کرد: بانک صنعت و معدن به عنوان یکی از مهمترین نهادهای تأمین مالی که در توسعه و آبادانی کشور جایگاه ارزشمندی دارد، توانسته با رویکردی مشتری محور در ارزش آفرینی برای مشتریان موفق باشد.

دکتر مهری تأکید کرد: وجود کارگزاری در محل شعبه در شرایطی که اقبال عمومی به سمت بورس و بازار سرمایه وجود دارد، یک الزام است که سبب هدایت نقدینگی به فعالیت های مولد خواهد شد و ایجاد لیزینگ و صرافی نیز با تکمیل سبد خدمات موجب تسهیل و تسریع در روند فعالیت ها خواهد شد.

وی اعلام داشت: هدف از تمرکز این شرکت های ابزاری تحقق مشتری محوری و ارائه خدمات مطلوب و با کیفیت به مشتریان برای کاهش هزینه تمام شده محصولات است. مدیرعامل این بانک از طرح های توسعه صنایع خراسان، داروسازی طاها، بوستان الیاف، اسرار پویای شرق، پارس هستی آسیا به عنوان دیگر پروژه های مهم این منطقه نام برد که با تأمین مالی این بانک پیشرفت فیزیکی ۸۰ تا ۱۰۰ درصد داشته و به مرحله راه اندازی رسیده و یا در شرف بهره برداری می باشند.

در این جلسه غلامرضا حسن زاده مدیر بانک صنعت و معدن در استان خراسان رضوی در خصوص مراحل ساخت و بهره برداری شعبه اعلام داشت: شعبه سبزوار در زمینی به مساحت ۴۶۰ متر با زیربنای ۱۲۰۰ متر در سه طبقه شامل شعبه بانک و بخش اداری آن، کارگزاری، صرافی و لیزینگ به بهره برداری رسید که بدون شک بدون همکاری و تعامل مناسب امکان پذیر نبود.

در این مراسم احمد برادران معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار بیان داشت: مدیران بانک صنعت و معدن با عملکرد مطلوب و افزایش اختیارات شعب بیش از انتظار عمل کرده اند و میزان تسهیلات قابل توجهی را در اختیار طرح های این منطقه قرار داده اند.

بهروز محبی نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به نقش این بانک در تأمین نقدینگی واحدهای تولیدی کشور اظهار داشت: این منطقه ظرفیت زیادی برای گسترش صنایع مختلف بخصوص صنایع معدنی دارد که با تخصیص به موقع تسهیلات و ایجاد واحدهای دارای توجیه اقتصادی می توان شاهد درآمدزایی و اشتغالزایی برای عموم مردم بود.

علی اصغر عنابستانی دیگر نماینده مردم سبزوار در مجلس تصریح کرد: یکی از الزام های جهش تولید جذب سرمایه است و این منطقه با وجود ظرفیت و پتانسیل های فراوان نیازمند جهشی بزرگ در سرمایه گذاری در حوزه تولید است که با افتتاح این شعبه و وجود صرافی، کارگزاری و لیزینگ در آن امکان جذب و بهره برداری از این سرمایه ها امکانپذیر خواهد شد.
در حاشیه این مراسم با اهدای تندیس بانک صنعت و معدن از پیگیری های معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار تقدیر شد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا