صنعتصنعت، معدن، تجارت

داخلی سازی ۶۶ میلیون یورو از قطعات وارداتی در چهارمین میز ساخت داخل صنعت خودرو/ رشد مثبت تولید خودرو در کشور پس از دو سال در سه ماهه اول امسال

سرپرست وزارت صمت پس از برگزاری چهارمین میز توسعه و تعمیق ساخت داخل صنعت خودرو و قطعات در گفتگو با خبرنگاران بیان کرد: در این میز ساخت داخل ۶۶ میلیون یورو از قطعات و‌ تجهیزات وارداتی صنعت خودرو توسط سازندگان داخلی ساخته می شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی ، حسین مدرس خیابانی با بیان این مطلب، افزود: راه نجات کشور رونق تولید است و در حوزه تولید مهمتر از تعمیق و توسعه ساخت داخل و داخلی سازی برای قطع وابستگی بخش تولید و‌ کاهش ارزبری وجود ندارد.

وی ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت برای داخلی سازی ۳.۲ میلیارد دلار از قطعات و تجهیزات وارداتی مورد نیاز حوزه صنعت امسال برنامه گسترده ای برای قطع وابستگی، خودکفایی و کاهش ارزبری دارد.

سرپرست وزارت صمت تصریح کرد: این داخلی سازی در همه حوزه ها از جمله خودرو،نفت و گاز، پتروشیمی، صنایع دریایی، صنایع نساجی و دیگر صنایع وابسته است.

مدرس خیابانی در ادامه گفت: البته این داخلی سازی مستلزم ارتباط و همکاری تنگاتنگ با مراکز علمی، دانشگاهی، مراکز پژوهشی و شرکتهای دانش بنیان و‌نهادها و دستگاه های پیشرو مانند وزارت دفاع و‌معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

وی اضافه کرد: نهضت ساخت داخل از سال گذشته توسط وزارت صمت کلید خورد و مجلس شورای اسلامی نیز در دوره جدید حتما به این حرکت کمک خواهد کرد.

سرپرست وزارت صمت ادامه داد: امسال عزم مجموعه حاکمیتی کشور برای قطع وابستگی و خودکفایی محکم تر است و انشالله بتوانیم با برگزاری همین میزهای تخصصی ساخت داخل از طریق استانها و شرکتهای بزرگ تولیدی در تمام نقاط کشور ساخت داخل را بصورت یک فرهنگ غالب ترویج بدهیم.

مدرس خیابانی گفت: تولیدی که روی پای خود باشد و به مواد و قطعات وارداتی اتکا نداشته باشد، قابل افتخار و مایه مباهات است.

راه اندازی نمایشگاه دائمی نیازمندیها و توانمندیها در ورودی شهرکهای صنعتی

وی اضافه کرد: اخیراً در ابلاغی از سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی خاص نیز در ورودی تمامی شهرک های صنعتی یک نمایشگاه دائمی از دستاوردهای ساخت داخل و همچنین نیازمندی های خود را برپا کنند تا مسیر همرسانی نیازمندیها و‌ توانمندیها هموارتر شود.

رشد مثبت تولید خودرو در کشور پس از دو سال در سه ماهه اول امسال

سرپرست وزارت صمت افزود: هر چند خودروسازان خارجی پس از تشدید تحریم ها و خروج آمریکا از برجام کشورمان را ترک کرده اند، اما در سه ماهه اول امسال پس از دو سال رشد منفی تولید خودرو با بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه تولید سواری در کشور به رشد مثبت تبدیل شده و حدود ۹ درصد رشد داشته است.

مدرس خیابانی در پایان تصریح کرد: باید با دستیابی به فناوریهای نوین بسمت داخلی سازی حرکت کنیم.

منبع

ایدرو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا