ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

تعداد مشترکان همراه به بیش از ۱۱۸ میلیون رسید

تعداد مشترکین اپراتورهای تلفن همراه بر اساس آخرین آمار منتشره توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تا پایان سال ۱۳۹۸، به بیش از ۱۱۸ میلیون رسیده و ضریب نفوذ را به ۱۴۲ درصد رسانده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بیش‌تر بودن ضریب نفوذ سیم‌کارت از ۱۰۰ درصد، نشان می‌دهد که تعداد سیم‌کارت‌های موجود، از جمعیت ایران بیش‌تر است که این موضوع اگرچه می‌تواند حاکی از چند سیم‌کارته بودن افراد باشد، اما نشان می‌دهد به احتمال زیاد کمتر کسی در ایران حضور دارد که حتی یک سیم‌کارت هم نداشته باشد.

تعداد مشترکان تلفن همراه در سال ۱۳۹۵، ۸۲ میلیون و ۹۰۲ هزار و ۹۷۸ بوده است. در سال ۹۶، تعداد مشترکان به ۸۸ میلیون و ۳۴۱ هزار و ۷۲۳ رسید و ضریب نفوذ به تعداد مشترکان در سال ۱۳۹۷، به ۹۳ میلیون و ۳۶ هزار و ۵۸۴ رسید.

همچنین بخوانید

همچنین ضریب نفوذ در سال ۱۳۹۵، ۱۰۴.۰۴ درصد که این عدد در سال ۱۳۹۶ به ۱۱۰.۵۳ رسید، در سال ۱۳۹۷ نیز به ۱۱۳.۳۴ رسیده بود.

اما آخرین آمار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نشان می‌دهد که تا پایان سال ۱۳۹۸، تعداد مشترکان از ۱۰۰ میلیون هم عبور کرده و به ۱۱۸ میلیون و ۲۵ هزار و ۴۵۲ مشترک رسید، ضریب نفوذ هم به ۱۴۲.۰۷ افزایش یافت.

در حال حاضر از میان مشترکین موجود، ۶۲ میلیون و ۷۲۳ هزار و ۲۷۷ متعلق به اپراتور همراه اول هستند که ۵۳.۱۴ درصد را شامل می‌شود، تعداد مشترکین ایرانسل ۵۱ میلیون و ۲۸۴ هزار و ۵۱۵ است که ۴۳.۴۵ درصد را به خود اختصاص می‌دهد، مشترکان رایتل هم چهار میلیون و ۲۷۶۰  با ۰.۰۱ درصد هستند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا