صنعت، معدن، تجارت

واحدهایی که اشتغال و تولید را حفظ کنند تخفیف مالیاتی می گیرند

قزوین- دبیر کارگروه ملی ستاد ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گفت: واحدهایی که امسال تولید و اشتغال خود را حفظ کنند از ۵ درصد تخفیف مالیاتی و بخشودگی جریمه بیمه تامین اجتماعی برخوردار می شوند.

میثم زالی در سفر به استان قزوین برای بررسی مشکلات واحدهای تولیدی مشکل دار در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص مهمترین موانع تولید در شرایط کنونی اظهارداشت: به نظر می رسد برخی دستگاههای مرتبط با صنعت و تولید و خدمات رسان هنور به معنای واقعی و با پوست و خون خود آن را درک نکرده ایم.

وی افزود: اگر مدیران دستگاهها متوجه شوند در شرایط کنونی تولید و اشتغال چقدر مهم است و حتی اگر یک دهم تاکیدات رهبری به تولید باور داشته باشند می توانیم به رونق تولید کمک کنیم.

زالی تصریح کرد: در جلسات کارگروه رفع موانع تولید در استانها تاکید جدی داریم که روسای بانکها و دستگاههای اجرایی کشور نگاه بهتری به تولیدکنندگان داشته باشند و مشکلات آنها را درک کنند.

برخی قوانین مانع تولید است

دبیر کارگروه ملی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تصریح کرد: در کشور هم قوانین خوب داریم و هم برخی قوانین که متروکه شده و مخل است که وقتی اجرا می شود آسیب رسان است لذا اگر بتوانیم قوانین خوب را در جهت حمایت از تولید اجرا کنیم مشکلات قابل حل شدن است.

وی بیان کرد: از سیستم بانکی تقاضا داریم مصوبات کارگروههایی که در استانها تشکیل می شود را اجرا کنند و برای رفع موانع تولید با ما همراهی کنند.

زالی اظهارداشت: این مصوبات با در نظر گرفتن شرایط استان ها اعلام می شود و منافع بانک و تولید کننده و اشتغال در آن لحاظ شده و لازم الاجراست.

مصوبات اجرا نشود برخورد می کنیم

وی اضافه کرد: از همه روسای بانکها تقاضا می کنیم در شرایط ناشی از تحریم و کرونا که به صنعتگران و تولیدکنندگان فشار مضاعفی وارد شده همراهی بیشتری در اجرای مصوبات کارگروه ستاد تسهیل داشته باشند تا بتوانیم موانع مسیر را برداریم البته محدودیت های بانکی را هم می دانیم و درک می کنیم و این محدودیت ها را هم پیش بینی خواهیم کرد.

دبیر کارگروه ملی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تصریح کرد: اگر هر مدیر یا سیستم بانکی بخواهد اختلالی در مسیر تولید ایجاد کند ابتدا اتمام حجت می کنیم و سپس با کمک دستگاه قضایی برخورد جدی خواهیم داشت زیرا در سالی که به نام «جهش تولید» تعیین شده با هیچ دستگاهی تسامح نمی کنیم.
 
وی اضافه کرد: هر بانک یا دستگاهی که مصوبات کارگروه ستاد تسهیل را را اجرا نکند به دستگاه قضایی معرفی خواهد شد تا تولید متوقف نشود.

زالی در مورد مهمترین مصوبات ستاد برای حل مشکلات تولید هم گفت: در سه ماهه امسال که با ویروس کرونا درگیر بودیم تشکیل جلسات با مشکلاتی مواجه شد اما از یک ماه پیش ستاد کار خود را شروع کرد و یک مصوبه مهم در خصوص درج تاریخ مودیان فاقد اعتبار در سامانه های ذیربط مالیاتی است که مشکل ساز شده بود و سازمان امور مالیاتی قبول کرد آن را لحاظ کند.

حفظ اشتغال و برخورداری از تخفیف ۵ درصد مالیاتی

وی یادآورشد: همچنین یک مصوبه دیگر در سطح سه قوه در حال پیگیری است  مبنی بر این که واحدهایی که در سال ۹۹ تولید و اشتغال خود را حفظ کنند از تشویق مالی شامل تا ۵ درصد تخفیف مالیاتی برخوردار می شوند.

زالی اضافه کرد: همچنین بخشودگی جریمه بدهی تامین اجتماعی از دیگر مصوباتی است که کارفرمایان مشروط به حفظ اشتغال مشمول آن می شوند.

دبیر کارگروه ملی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بیان کرد: مصوباتی را دنبال می کنیم که فضایی برای جهش تولید مهیا کند.

وی اظهارداشت: واحدهای تولیدی که بدهکار می شوند از مراجع مختلف تحت فشار قرار می گیرند و  حل چالش های واحدهای مشکل دار نیازمند یک عزم ملی است.

زالی گفت: بیشترین مصوبات در کارگروه استانها بالغ بر ۵۸ درصد مربوط به مشکلات بانکی، بدهی  معوق و تامین نقدینگی و امور مالیاتی و تامین اجتماعی است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا