اقتصاد کلان

ترامپ بالاخره از رئیس بانک مرکزی آمریکا تعریف کرد!

رئیس جمهور آمریکا گفت از عملکرد جروم پاول بسیار خوشحال است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از فاکس بیزینس، رئیس جمهور آمریکا که تا پیش از بحران کرونا بارها و بارها به تندی از جروم پاول- رئیس فدرال رزرو – انتقاد کرده بود، این بار در یک عقب نشینی آشکار از عملکرد وی ابراز خوشحالی کرد. ترامپ با بیان اینکه در ابتدا چندان از عملکرد پاول راضی نبوده است افزود: در حال حاضر از عملکردش خیلی خوشحال هستم.

ترامپ هم چنین افزود: در طول شش ماه اخیر واقعا به خودش آمده است.

همچنین بخوانید

پاول در سال ۲۰۱۸ به ریاست بانک مرکزی آمریکا رسید اما بارها و بارها به دلیل مخالفتش با کاهش سریع نرخ بهره هنگام جنگ تجاری آمریکا و چین توسط ترامپ و برخی از مقامات دولت وی مورد انتقاد قرار گرفت.

در حال حاضر نرخ بهره در محدوده صفر درصدی قرار دارد که یکی از کمترین نرخ بهره های ثبت شده در طول تاریخ پولی معاصر این کشور است.

بانک مرکزی آمریکا بزرگ ترین بسته حمایتی مقابله با کرونا را در بین بانک های مرکزی جهان داشته است و نرخ بهره را نیز به نزدیکی صفر کاهش داده است. این بانک وعده داده است کماکان به حضور قدرتمند در بازارها ادامه خواهد داد.

پیش از این جروم پاول چشم انداز اقتصاد آمریکا را کاملا نامطمئن دانسته و افزوده بود: همه چیز به این بستگی دارد که سرعت شیوع کرونا تا چه حد مهار شود و تلاش‌های دولت برای حمایت از بخش‌های مختلف اقتصادی تا چه حد موفق باشد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا