انرژی

روحانی: از آغاز دولت یازدهم حرکتی جهادی در زمینه آب و برق آغاز شد

رئیس‌جمهوری اظهار کرد: از آغاز دولت یازدهم حرکتی جهادی در زمینه آب و برق آغاز یافته و امروز شاهد ثمرات خوب افتتاح این طرح ها هستیم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهوری صبح پنجشنبه در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت نیرو که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد با تبریک به مناسبت فرا رسیدن میلاد امام رضا (ع) به طرح‌های افتتاح شده در استان‌های کرمانشاه و فارس اشاره کرد و گفت: امروز به لطف خدا شاهد افتتاح طرح‌ها و پروژه‌هایی در دو استان فارس و کرمانشاه بودیم. این دو استان در شرایط آبی خوبی قرار ندارند و این افتتاح‌ها بسیار مهم است.

وی همچنین با تقدیر و تشکر از کارگران، مهندسان و مدیران وزارت نیرو و بخش خصوصی اظهار کرد: امروز ۹۹.۹ درصد از جمعیت شهرنشینان کشور از آب شرب پایدار و بیش‌از ۸۲ درصد از روستاییان از آب بهداشتی پایدار استفاده می‌کنند که افتخاری برای جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس‌جمهوری خاطر نشان کرد: اینکه قادریم در دولت یازدهم و دوازدهم به طور متوسط هر دو ماه یک سد مخزنی ملی و هر ماه یک تصفیه‌خانه فاضلاب و هر ۵۰ روز یک تصفیه‌خانه آب شهری را افتتاح کنیم خیلی مهم است؛ چرا که در زمان انقلاب کل تصفیه خانه‌های فاضلاب کشور ۴ عدد بوده و امروز این تعداد ۲۴۲ تصفیه خانه افتتاح شد و ان‌شاءالله افتتاح‌های دیگری تا پایان دولت خواهیم داشت. همچنین تا پیروزی انقلاب ۲۷ تصفیه‌خانه آب داشتیم و امروز یکصدوپنجاه و ششمین را افتتاح کردیم که ۳۷ تصفیه‌خانه در دولت‌های یازدهم و دوازدهم افتتاح شده است.

روحانی با بیان اینکه «از آغاز دولت یازدهم حرکتی جهادی در  زمینه آب و برق آغاز یافته و امروز شاهد ثمرات خوب افتتاح این طرح ها هستیم»، به شیوع ویروس کرونا در دنیا و همچنین اعمال تحریم‌های ظالمانه از سوی آمریکا اشاره کرد و گفت: در شرایطی که هر روز ابرقدرتی و ستمگری مثل آمریکا ما را مورد فشار، تحریم و تهدید قرار می‌دهد، ما توانستیم افتخارآمیز حرف بزنیم و بگوییم که از چه شرایط قبل از پیروزی انقلاب امروز به چه شرایطی رسیده‌ایم؛ حرکت ما پرشتاب بوده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی رئیس‌جمهوری در ادامه با تاکید بر لزوم رعایت نظم و ترتیب و زمانبندی و وعده‌ی دقیق دادن به مردم اظهار کرد:  زمانی به مردم وعده می‌دهیم و می‌گوییم تعدادی سد را افتتاح خواهیم کرد و زمانی دقیق‌تر حرف می‌زنیم و می‌گوییم تا امروز ۴۳ سد را افتتاح کردیم و تا پایان دولت ۵۸ سد را به افتتاح خواهیم رساند؛ اینکه بتوانیم با آمار و ارقام و زمانبندی حرف بزنیم از آرزوهای من بود؛ امروز در کشور در بخش آب و برق به این نقطه رسیده‌ایم و اینکه وزیر به ما می‌گوید طی ماه‌های آینده و تا پایان آینده چه تعداد طرح افتتاح می‌شود خیلی خوب و مهم است چراکه منظم بودن و با زمانی‌بندی حرکت کردن مردم ما را امیدوار می‌کنند. در همه طرح‌ها باید بتوانیم با زمان‌بندی با مردم حرف بزنیم.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در دولت برای غرب کشور خاطر نشان کرد: در مسأله غرب کشور کار بزرگی انجام شده‌ است؛ در نقاط مرزی که عمدتا مرزهای غربی هستند، ۵۳ سد را به افتتاح رسانده‌ایم که از این تعداد ۲۴ سد در دولت‌های یازدهم و دوازدهم به افتتاح رسیده است. این سدها آثار بسیار زیادی دارد که از جمله آنها می‌توان به آبادانی سرزمین ما در منطقه غرب به ویژه شهرهایی که در دوران دفاع مقدس در اوج حملات دشمن بودند و برخی از این  استانهای نیز در اشغال دشمن قرار داشت؛ امروز آب این سدها باعث آبادانی این شهرها می‌شود و در واقع امروز به جهاد و ایستادگی مردم گیلان‌غرب، کرمانشاه و سومار پاسخ می‌دهیم.

رئیس جمهوری افزود: به وزیر خارجه و وزیر راه و شهرسازی دستور می‌دهم که تلاش کنند تا با آبادانی سومار، این شهر به یکی از نقاط مرزی و تجاری ما با عراق تبدیل شود؛ چراکه سومار فاصله نزدیکی با شهرهای عراقی دارد و می‌تواند یک شهر مهم مرزی برای تبادل کالا با کشور عراق باشد.

روحانی گفت: خدمت مردم عرض می‌کنم که تا پایان امسال گام‌های بسیار خوبی برای استانهای ایلام، کرمانشاه و خوزستان برداشته خواهد شد و ان‌شاءالله افتتاح‌های خوبی در بخش کشاورزی خواهیم داشت. امروز در حال تجهیز ۱۸ هزار هکتار هستیم که بیش از ۱۰ هزار هکتار آن تاکنون آماده شده است.

وی در پایان اظهار کرد: امیدوارم بتوانیم همه طرح‌هایی که در جدول برنامه های سال ۹۹ و ۱۴۰۰ است را اجرایی و عملیاتی کنند. مردم همیشه پرنشاط باشند و بدانند با وجود فشارها و تحریم ها، دولت و مسئولین همواره آماده خدمت رسانی و رفع مشکلات مردم در حد توانشان هستند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا