بین الملل

میلیاردرهای روسی در نیمه اول امسال چقدر ضرر کردند؟

طبق داده‌های جدید شاخص میلیاردرهای بلومبرگ (بی‌بی‌آی) میلیاردرهای روسی در نیمه اول امسال ۳۱.۸۱ میلیارد دلار از ثروت خود را از دست داده‌اند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از اسپوتنیک، طبق داده‌های جدید شاخص میلیاردرهای بلومبرگ (بی‌بی‌آی) میلیاردرهای روسی در نیمه اول امسال ۳۱.۸۱ میلیارد دلار از ثروت خود را از دست داده‌اند.

در این شاخص که آمار ثروتمندترین ۵۰۰ نفر جهان اعلام شده است، اسامی ۲۴ نفر با ملیت روسی به چشم می‌خورد.

۶ میلیاردر روسی شامل آلیشر عثمانوف، میخایل پروخوروف، سلیمان کریموف، ویاشسلاو موشه کانتور، آندری گوریف و سرگی گالیتسکی، توانستند در این شرایط دوام آورده و حتی بین ۴۴.۴ میلیون دلار تا ۶۶۹ میلیون دلار به ثروت خود اضافه کنند. اما سایر میلیاردرهای روسی با ضرر مواجه شدند که این از ۱۸۴ میلیون دلار برای دیمیتری رایبولوولف، یک سرمایه‌گذار حرفه‌ای و مالک باشگاه فوتبال، تا ۵.۷۶ میلیارد دلار برای لئونید میکلسون، مدیرعامل نواتک، متغیر بود.

در کل میلیاردرهای آمریکایی و چینی ۱۰ میلیاردری که با بیشترین افزایش ثروت در این دوره روبرو شدند را تشکیل دادند. جف بزوس آمریکایی و مالک آمازون ۵۰ میلیارد دلار به ثروت خود افزود تا آن را به ۱۶۵ میلیارد دلار برساند. مالک شرکت تجارت الکترونیک پین‌دودو، کولین هوآنگ ثروت ۲۴.۹ میلیارد دلاری خود را دو برابر کرد و به ۴۴.۵ میلیارد دلار رساند. ایلان ماسک از تسلا ۲۴.۲ میلیارد دلار به ثروت خود افزود تا آن را به ۵۱.۷ میلیارد دلار برساند.

بدترین بازندگان در میان میلیاردرهای جهان آمانچیو اورتگا مالک زارا و وارن بافت سرمایه‌گذار آمریکایی بودند که در این بحران به ترتیب ۱۹.۴ میلیارد دلار و ۱۸.۸ میلیارد دلار از دست دادند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا