صنعتصنعت، معدن، تجارت

افزایش تاب‌آوری صنعتی در سال جهش تولید/ احیای ۲۱۱ واحد صنعتی در ۳ ماهه نخست سال ۹۹

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، احیای واحدهای صنعتی در سال جاری را از جمله برنامه‌های وزارت صمت دانست و گفت: تاب آوری صنعتی در کشور شکل گرفته و باید برای افزایش سطح آن، گام‌های برداشته شده، بیش از گذشته تقویت شوند.
به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از شاتا، حسین مدرس خیابانی در چهارمین دور از افتتاح طرح‌های پویش «تولید، تداوم امید» در حاشیه بازدید از یک واحد تولید لوازم خانگی و افتتاح طرح فیدار سپند رایکا در استان قم در جمع خبرنگاران گفت: مهمترین بخش و اولویت نخست تولید داخل، داخلی سازی نیازهای صنعتی کشور است و اگر اعتقاد داریم که تولید راه نجات کشور می باشد، مسیر آن از افزایش سطح داخلی‌سازی می‌گذرد.

وی ادامه داد: باید روی فناوری، توان و ظرفیت های خودمان کار کنیم تا بتوانیم روی پای خود بایستیم.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد: هدف گذاری برای تولید ۱۲ میلیون دستگاه لوازم خانگی برای سال ۱۳۹۹ انجام گرفته و این در حالی است که ظرفیت کل تولید لوازم خانگی در کشور، ۲۰ میلیون دستگاه است.

مدرس خیابانی ادامه داد: تولید ماشین لباسشویی به صورت صد درصد در سه ماهه امسال افزایش پیدا کرده و همزمان کیفیت محصولات لوازم خانگی در کشور نیز در حال ارتقا است.

سرپرست وزارت صمت با تاکید بر این که نیاز به یک برند سازی در حوزه ماشین لباسشویی و لوازم خانگی وجود دارد، تصریح کرد: همزمان حوزه رسانه، تبلیغات و اطلاع رسانی باید این زحمات تولیدکنندگان را به اطلاع مردم برسانند.

مدرس خیابانی بیان کرد: اکنون در تمامی خانه های مردم لوازم خانگی ایرانی وجود دارد و کیفیت این محصولات نیز روز به روز در حال افزایش است و باید به جایی برسیم که وجود لوازم خانگی خارجی در مراکز عرضه باعث سرافکندگی باشد.

سرپرست وزارت صمت در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مسیر توسعه صنعتی استان قم آغاز شده است، اضافه کرد: همین واحد تولیدی پلی اتیلن که اکنون مورد بهره برداری قرار گرفت، پنج سال تعطیل بوده و از امروز، خوشبختانه وارد مدار تولید می شود.

مدرس خیابانی با بیان اینکه برای راه‌اندازی ۱۵۰۰ واحد غیر فعال در شهرکها و نواحی صنعتی هدف‌گذاری کرده‌ایم، گفت: ۲۱۱ واحد از این تعداد خوشبختانه در سه ماهه اول امسال راه اندازی و احیا شده است که همین واحد لوازم خانگی نیز یکی از این واحدهاست.

وی یادآوری کرد: از همه دستگاه‌های ذیربط از جمله بانک ها، مالیات، بیمه و… تقاضا داریم که در راستای کمک به تحقق فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر جهش تولید با واحدهای تولیدی هماهنگی و همکاری بیشتر داشته باشند، تولید، محوری ترین موضوع کشور است و تحقق فرمان مقام معظم رهبری تکلیف همه دستگاه ها و مردم میباشد.

سرپرست وزارت صمت در ادامه سخنان خود با بیان اینکه شرایط و محدودیت های کشور نیز البته باید مد نظر واقع شود، افزود: منشا این محدودیت ها و تحریم ها خارج از کشور است و فشارهایی که دولت آمریکا می آورد، ناجوانمردانه و ظالمانه است اما آمارها نشان می دهد که دشمنان به مقاصد خود نرسیده اند.

مدرس خیابانی ادامه داد: دشمنان با تداوم تحریم‌ها در پی آن بودند که تولید را از پای درآورند، اما به حول و قوه الهی و با همت و صنعتگران و تلاش جهادی تولیدکنندگان نه تنها این نقشه با شکست مواجه شد، بلکه در اکثر واحدهای تولیدی که بازدید به عمل آورده‌ام حتی طرح های توسعه‌ای هم راه افتاده است.

وی اضافه کرد: امسال ۲۰۰ طرح مهم و بزرگ با ۱۷۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری به بهره‌برداری خواهد رسید که این ۲۰۰ طرح از مجموعه ۴۰۰۰ طرح با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد می باشد و این طرح‌ها در شرایط تحریمی راه اندازی می شوند.

سرپرست وزارت صمت تصریح کرد : به حول و قوه الهی تاب آوری و اقتصاد مقاومتی در حوزه تولید شکل گرفته است و بیش از این باید تقویت شود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا