امور زیربناییراه و ساختمان

امتیاز ویژه مسکنی دولت به کارکنان دستگاه‌هایی که زمین تحویل دهند

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: اگر دستگاه‌ها به ارایه اراضی و تحویل آن به وزارت راه و شهرسازی اقدام کنند، قطعا بسیاری از مشکلات در بخش مسکن حل می‌شود.

همچنین بخوانید

محمود محمودزاده در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره میزان ارایه اراضی از سوی دستگاه‌ها ‌‌و نهادهای دولتی برای ساخت مسکن ملی اظهار داشت: طبق ماده ۶ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و‌ عرضه مسکن، سایر وزارتخانه‌ها باید اراضی موجود را در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهند تا به ساخت مسکن کمک شود.

وی افزود: تا کنون تفاهم‌نامه‌هایی با وزارت آموزش و پرورش و وزارت دفاع درباره تولید مسکن ملی منعقد شده است که بر اساس قانون در این پروژه‌ها اولویت با کارکنان این دستگاه‌ها است البته کارکنان واجد شرایط.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در واقع در اولویت قرار گرفتن کارکنان واجد شرایط دستگاه‌هایی که زمین در اختیار وزارت شهرسازی قرار می‌دهند یک نوع مشوق محسوب می‌شود تا سایر دستگاه‌ها هم به ارایه اراضی خود اقدام کنند.

وی افزود: به تمام استانداران ماموریت ویژه داده شده که نسبت به شناسایی این اراضی اقدام و اراضی موجود را به وزارت راه و شهرسازی معرفی کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اگر دستگاه‌ها به ارایه اراضی و تحویل آن به وزارت راه و شهرسازی اقدام کنند، قطعا بسیاری از مشکلات در بخش مسکن حل می‌شود.

محمودزاده درباره ماده ۱۰ قانون زمین شهری گفت: براساس این قانون وزارت کشاورزی ۲۵۰هزار هکتار اراضی موجود را در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار داد که این اراضی عمدتا در حریم شهرها قراردارند و جزو زمین شهری تلقی می‌شوند.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا