بین الملل

بوئینگ پس از ۵۰ سال تولید ۷۴۷ را متوقف می‌کند

غول صنعت هوانوردی آمریکا، بوئینگ، تولید هواپیمای نمادین ۷۴۷ خود را پس از تکمیل ۱۶ هواپیمایی که قبلاً سفارش گرفته است، متوقف خواهد کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، غول صنعت هوانوردی آمریکا، بوئینگ، تولید هواپیمای نمادین ۷۴۷ خود را پس از تکمیل ۱۶ هواپیمایی که قبلاً سفارش گرفته است، متوقف خواهد کرد. پاندمی کووید ۱۹ بازار در حال افت این هواپیما را فلج کرده است.

طبق آن‌چه منابع آگاه به خبرگزاری بلومبرگ اطلاع داده‌اند، آخرین ۷۴۷ های این شرکت قرار است در ۲ سال آینده از کارخانه سیاتل این شرکت خارج شوند. بوئینگ هنوز رسماً تصمیم خود در مورد آینده این جامبوجت را اعلام نکرده است.

در ماه‌های اخیر تعداد سفارشات لغو شده هواپیما از تعداد سفارشات جدید پیشی گرفته است و سقوط تقاضا برای مسافرت هوایی به علت پاندمی کرونا وضعیت را بدتر هم کرده است. بوئینگ در ماه می ۹ سفارش برای ساخت هواپیمای باربری جدید خود دریافت کرد و با لغو سفارش ۱۸ هواپیمایی که قبلاً ثبت کرده بود روبرو شد.

نماینده بوئینگ به بلومبرگ گفت: با نرخ تولید ۱ هواپیما در ۲ ماه، برنامه تولید ۷۴۷-۸ هنوز ۲ سال دیگر تا تحویل سفارشات خود زمان لازم دارد.

طبق تخمین شیلا کاهیااوقلو، تحلیل‌گر جفریز، شرکت بوئینگ از سال ۲۰۱۶ که خط تولید ۷۴۷ را کند کرد و تنها ۶ هواپیما در سال تولید کرد، برای هر ۷۴۷ حدود ۴۰ میلیون دلار ضرر کرده است.

آخرین سفارش ۷۴۷ در سال ۲۰۱۷ برای ایرفورس‌وان (هواپیمای مخصوص رئیس‌جمهور آمریکا) ثبت شده است. اولین ۷۴۷ در سال ۱۹۶۸ تولید شد که در آن زمان بزرگترین هواپیمای مسافربری جهان بود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا