صنعت، معدن، تجارت

مشکل بنگاه‌های صادراتی کوچک و متوسط بررسی و مرتفع می‌شود

مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران از نهایی شدن دستورالعمل اجرایی کمیته اقدام صادراتی و ابلاغ آن در چند روز آتی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، احسان قمری با اشاره به تصویب تشکیل کمیته اقدام صادراتی در کمیته کارشناسی شورای‌عالی توسعه صادرات غیرنفتی، از نهایی شدن دستورالعمل اجرایی کمیته اقدام صادراتی و ابلاغ آن در چند روز آتی خبر داد.

مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: براساس دستورالعمل اجرایی کمیته اقدام صادراتی که با امضای رؤسای اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، اتاق تعاون ایران، اتاق اصناف و توسط معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران ابلاغ خواهد شد، مشکلات واحدهای صادراتی به ویژه بنگاه‌های کوچک و متوسط که با قوانین بالادستی در تعارض نباشد، مورد بررسی قرار گرفته و راهکارهای قانونی اتخاذ خواهد شد.

وی افزود: تاکنون سه جلسه از کمیته اقدام صادراتی برگزار شده و در این جلسات، ضمن تدوین و تصویب شاخص‌های اجرایی کمیته، درخواست‌های تعدادی از واحدها به دبیرخانه کمیته ارسال شده و مورد بررسی و اتخاذ تصمیم قرار گرفته است.

قمری تأکید کرد: صادرکنندگانی که در فرایند صادرات با مشکل مواجه می‌شوند، می‌توانند موارد خود را از طریق اتاق‌های عضو کمیته به کمیته اقدام صادراتی منعکس کنند.

مسئول دبیرخانه کمیته اقدام صادراتی گفت: از سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها نیز انتظار می‌رود با هدف تمرکز زدایی و حل مشکلات صادرکنندگان، با حضور دستگاه‌های استانی، نسبت به تشکیل کمیته اقدام صادراتی استانی اقدام کنند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا