امور زیربناییراه و ساختمان

اختصاص ۱۱۴ هزار میلیارد تومان برای ساخت ۱۴۰ هزار مسکن ملی

سرپرست بانک عامل بخش مسکن با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای راه اندازی صندوق‌های زمین و ساختمان گفت: در تلاش هستیم تا این صندوق‌ها مجدداً راه اندازی شود.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی و به نقل از بانک عامل بخش مسکن، نادر قاسمی در مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل دو شرکت زیرمجموعه این بانک اظهار کرد: در فرصت پیش رو باید حداکثر بهره برداری از ابزارهای جدید تأمین مالی برای اتصال بازار سنتی و بازار سرمایه در تأمین مالی بازار مسکن انجام شود.

وی افزود: این انتظار وجود دارد تا شرکت تأمین سرمایه در دوره جدید بتواند بورس املاک و مستغلات را استارت بزند. همچنین ایجاد صندوق زمین و ساختمان به عنوان یکی از ارکان اصلی فعالیت این شرکت قرار گیرد.

سرپرست بانک عامل بخش مسکن به پیگیری‌های انجام شده برای راه اندازی صندوق زمین و ساختمان اشاره کرد و ادامه داد: در تلاش هستیم تا این صندوق مجدداً راه اندازی شود در همین راستا طی مذاکرات صورت گرفته با نمایندگان مجلس به نظر می‌رسد این صندوق بتواند یکی از ابزارهای مهم تأمین مالی در حوزه طرح اقدام ملی تولید مسکن را بر عهده داشته باشد تا پس از مدتی جایگزین بازار پول برای تأمین پروژه‌های مهم حوزه مسکن باشد.

وی تاکید کرد: با توجه به مشکلات حوزه تأمین مالی بازار مسکن، بازار پول همچون گذشته نمی‌تواند تکافوی درخواست‌ها و پروژه‌های بزرگ ساخت وساز در کشور را بدهد از این رو نیاز است تا از ظرفیت‌های بازار سرمایه برای این حوزه استفاده شود.

به گفته قاسمی، مطابق با مذاکرات و توافقات انجام شده قرار است تا بانک عامل بخش مسکن مسئولیت تأمین ۱۱۴ هزار میلیارد تومان برای ساخت ۱۴۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی تولید مسکن بر عهده داشته باشد.

وی افزود: در این راستا اگر سازمان برنامه و بودجه بتواند بخشی از هزینه‌های یارانه تسهیلات پیش بینی شده برای این حوزه را به بانک پرداخت کند، بانک نیز می‌تواند نقش بیشتری در حوزه تأمین مالی این طرح با استفاده از ابزارهای نوین تأمین مالی را داشته باشد.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا