بانکبانک و بیمه

بانک کشاورزی،کشاورزان را صاحب ماشین آلات کشاورزی کرد

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی گفت: بخش عمده ای از کشاورزان با دریافت تسهیلات از بانک کشاورزی صاحب ماشین آلات کشاورزی شده اند.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی و همکاری های بین الملل بانک کشاورزی، رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه از سال۱۳۹۲تا کنون بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان در مکانیزاسیون بخش کشاورزی سرمایه گذاری شده است گفت:طی این مدت بخش عمده ای از کشاورزان با دریافت تسهیلات از بانک کشاورزی صاحب ماشین آلات کشاورزی شده اند.

کامبیز عباسی صبح روز شنبه ۱۴تیر ماه در گفت و گو با شبکه خبر درباره پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون به بخش کشاورزی، ضمن اعلام مطلب فوق افزود: به طور میانگین سالانه ۱۵۰۰ میلیارد  تومان تسهیلات در اختیار کشاورزان قرار گرفته است و عمده کشاورزانی که نیازمند خرید ماشین آلات بوده اند تو انسته اند با تسهیلات بانک کشاورزی نسبت به خرید این ماشین آلات اقدام کنند.

وی با بیان اینکه نرخ تسهیلات پرداختی ۱۵درصد و تسهیلات تکلیفی وتلفیقی با سود ۴ درصد برای فن آوری های نوین در حوزه های مختلف بخش کشاورزی است،خاطر نشان کرد:حوزه های دام وطیور،زراعت،آبزی پروی،باغبانی،گلخانه و … که نیاز به ماشین آلات و تکنولوژی دارند هیچ محدودیتی برای دریافت این تسهیلات ندارند و شعب بانک کشاورزی سراسر کشور نسبت به پرداخت این تسهیلات اقدام خواهند کرد.

عباسی اضافه کرد:بانک کشاورزی همکاری بسیارخوبی با ما داشته است و در شرایط تحریم های ظالمانه کشورهای غربی،با استفاده از تسهیلات این بانک ۹۵درصد سرمایه گذاری در صنعت داخل کشور اتفاق افتاده است.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه ۱۱هزار میلیارد تومان در بخش مکانیزاسیون کشاورزی جذب و سرمایه گذاری شده است افزود: در نتیجه این سرمایه گذاری بیش از ۱۳۰هزار دستگاه تراکتور در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

وی در ارتباط با مکانیزاسیون برنج افزود:مکانیزاسیون برنج از حدود ۱۲ درصد در ابتدای سال ۱۳۹۲  درحال حاضر به بیش از ۷۵ درصد به صورت مکانیزه رسیده است و شالیکاران با رغبت بیشتر و رعایت مسائل زیست محیطی و دوری از صعوبت در مزارع خود مشغول به فعالیت هستند.

عباسی با بیان اینکه سالانه به طور میانگین ۲هزار تا ۲۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در کشور نیاز داریم افزود: برای سال ۱۳۹۹ با تأکید وزیر جهاد کشاورزی ۲۵۰۰ میلیارد تومان به تمام استان ها ابلاغ شده است.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به نقش بانک کشاورزی در این زمینه گفت: در این شرایط از بانک  کشاورزی به دلیل سرمایه گذاری  و حمایت از مکانیزاسیون تشکر و قدردانی می کنم.وی افزود: به جرأت می توان گفت با تکیه بر این سرمایه گذاری و صنعت داخلی کشور تمام گندم کشور با استفاده از ماشین آلات داخلی کاشت و برداشت می شود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا