اقتصاد کلان

پرداخت وام ۱۴۰ میلیونی برای نوسازی خانه‌های مجاور حرم‌های مطهر

مدیرعامل صندوق سرمایه گذاری طرح حرم‌های مطهر از اعطای تسهیلات ۱۴۰ میلیون تومانی نوسازی مسکن به ساکنان و مجاوران بافت پیرامون حرم های مطهر به ازای هر واحد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، میلاد امینی درباره اعطای تسهیلات ارزان قیمت ساخت مسکن به مجاورین و ساکنین بافت پیرامون حرم های مطهر گفت: یکی از مسائل و مشکلات که در اطراف حرم های مطهر شکل گرفته است بحث بیرون رانده شدن ساکنین و مجاورین از اطراف حرم های مطهر بوده است.

وی با بیان اینکه به واسطه این مشکل نابسامانی ها و ناکارآمدی های زیادی در بافت پیرامونی حرم های مطهر رخ نمایی می کند، گفت: این مشکل در واقع به هویت تاریخی و معنوی حرم های مطهر هم لطمه جدی وارد می کند و موجب کمرنگ شدن فرهنگ مجاورت در این بافت‌ها می شود.

همچنین بخوانید

امینی با اشاره به اینکه محدوده هزار هکتاری بافت پیرامون حرم های مطهر به استناد طرح های جامع تفصیلی مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری در نظر گرفته شده است، گفت: برای جلوگیری از رانده شدن ساکنین و مجاورین از اطراف حرم های مطهر و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در اجرای سیاست های کلی نظام در حوزه شهرسازی و جلوگیری از هرگونه اقدام برای تغییر در کاربری پهنه های مسکونی و اقدام احتمالی خارج از طرح های مصوب برنامه حمایت از تولید مسکن در بافت پیرامونی حرم های مطهر در قالب ارائه بسته تشویقی و برنامه جامع اقدام کلید خورده است.

مدیرعامل صندوق سرمایه گذاری طرح حرم های مطهر با اشاره به اینکه یکی از موضوعات فعالیت صندوق اعطا تسهیلات و یارانه سود تسهیلات است، تصریح کرد: از این رو صندوق با توجه به ظرفیت های قانونی نسبت به برنامه ریزی عملیاتی برای تولید ۱۵ هزار واحد مسکونی در محدوده مصوب هزار هکتاری اطراف حرم های مطهر در قالب سیاست حمایت و تسهیل‌گری وارد عمل شده است.

وی گفت: یکی از اقدامات صورت گرفته امعقاد قرارداد عاملیت سه جانبه فی ما بین صندوق سرمایه گذاری طرح حرم های مطهر، شرکت بازآفرینی شهری ایران و بانک توسعه تعاون به عنوان بانک عامل جهت اعطای تسهیلات تلفیقی نوسازی مسکن است.

امینی افزود: براساس این قرارداد سه جانبه مقرر شد به منظور توانمندسازی اقتصادی ساکنین و مجاورین محدوده هزار هکتاری تسهیلات کم بهره یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریالی به ازای هر واحد مسکونی با بازپرداخت ۱۰ ساله اعطا شود.

وی ادامه داد: به این ترتیب مجاورین و ساکنین فعلی محدوده هزار هکتاری اطراف چهار حرم مطهر امام رضا (ع) در مشهد مقدس، حضرت معصومه(س) در قم، حضرت احمد بن موسی (ع) در شیراز و حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در تهران می توانند با استفاده از این تسهیلات نسبت به ساخت و نوسازی واحد مسکونی خود اقدام کنند.

مدیرعامل صندوق سرمایه گذاری طرح حرم های مطهر خاطرنشان کرد: یکی از مزایای بهره مندی از این تسهیلات نسبت به سایر تسهیلات مشابه افزایش رقم از یک میلیارد به یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال بوده و دیگری کاهش نرخ سود تسهیلات است.

وی افزود: با تفاهمی که در آینده نزدیک میان صندوق و کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور منعقد خواهد شد صندوق در قالب تأمین یارانه سود تسهیلات به حمایت از ساخت مسکن حمایتی نیازمندان اقدام خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا