امور زیربناییراه و ساختمان

مردم فریب پیامک‌های فروش تور خارجی را نخورند/ هدف ارسال‌کنندگان بازی با پول مردم است/ انجام پروازهای اروپایی با ۱۰ مسافر از ایران

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه هیچ تاریخی برای برقراری پروازهای خارجی قطعی و نهایی نیست، گفت: آغاز فروش تورهای خارجی قابل اتکا نیست و مردم فریب پیامک‌های تبلیغاتی را نخورند. بسیاری از این پیامک‌ها با هدف جمع آوری نقدینگی پول از مردم به صورت انبوه ارسال می‌شود

همچنین بخوانید

مقصود اسعدی سامانی در گفت‌وگو با ایلنا درباره آخرین وضعیت انجام پروازهای خارجی اظهار داشت: برقراری پروازهای خارجی بستگی به وضعیت شیوع کرونا در ایران و کشورهای مقصد دارد. باید توجه داشته باشیم که اگر شرایط وضعیت کرونا در ایران بحرانی باشد، کشورهای خارحی در برقراری پروازهای ایران تجدید نظر می‌کنند.

وی ادامه داد: البته در حال حال حاضر پروازهای لندن سه بار در هفته، پاریس دو بار در هفته، آمستردام دو بار در هفته و منچستر هم دو بار در هفته به صورت برنامه‌ای انجام می‌شود.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در پاسخ به این سوال که این پروازها با چه ظرفیتی انجام می‌شوند، گفت: هر ایرانی که اقامت این کشورها راداشته باشد می‌تواند مسافر این پرواز باشد اما معمولا تعداد مسافران این پروازها از تهران بیشتر از ۱۰ الی ۱۵ نفر نیست و بیشتر مخاطبان این پروازها ایرانی‌های مقیم این کشورها هستند که با این پروازها در رفت و آمد هستند.

اسعدی سامانی با اشاره به آغاز ارسال پیامک‌ها انبوه فروش تورهای مسافری به ویژه برای مقصد ترکیه تاکید کرد: هیچ تاریخی برای بازگشایی پروازها به صورت نهایی اعلام نشده است و هیچ یک از این تورهای مسافری قابل اتکا نیست و مردم فریب این پیامک‌ها را نخورند.

وی افزود: بسیاری از این پیامک‌ها با هدف جمع آوری نقدینگی پول از مردم به صورت انبوه ارسال می‌شود و هیچ پروازی هم در کار نیست و هدف ارسال کنندگان بازی کردن با پول و نقدینگی مردم است و در نهایت هم به خریداران اعلام می‌کنند که منتظر باشید تا تاریخ پرواز اعلام شود در حالی پیش از آن هزینه سفر را دریافت کرده ‌اند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با تاکید بر اینکه هنوز هیچ شرکت خارجی تاریخی برای برقراری پرواز با ایران را اعلام نکرده‌ است، اظهار داشت: نکته بسیار مهم این است که پروتکل‌های بهداشتی پذیرش مسافر خارجی باید اعلام شود. سازمان هواپیمایی برای تعیین پروتکل‌های بهداشتی درخواستی را به وزارت بهداشت ارایه کرده است و هر چه زودتر این پروتکل ها باید مشخص و به سایر کشورها علام شود.

اسعدی سامانی ادامه داد: البته پیش از این پروتکل‌هایی برای پروازهای موردی اعلام شده بود اما باید پروتکل‌ها نهایی و مشخص و فراگیر را اعلام کنیم.

وی درباره برخی از اظهارات مبنی بر اینکه بسیاری از پروازهای خارجی از ایران از طریق قطر ایرویز انجام می‌شود، گفت: قطر ایرویز تنها ایرلاینی بود که در دوران کرونا پروازهایش را به ایران قطع نکرد اما با این وجود هم امتیاز ویژه‌ای در این بخش به قطر ایرویز داده نشد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ادامه داد: اساسا پرواز خارجی قابل توجهی انجام نمی‌شود که بخش عمده‌ای از آن هم از طریق قطر ایرویز برقرار شود. از سوی دیگر قطر ایرویز هیچ سهمی در پروازهای برنامه‌ای ذکر شده ندارد.  

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا