امور زیربناییراه و ساختمان

تحویل ۲۰ هزار مسکن محرومان/ افزایش ۱۰ میلیون تومانی سقف وام مسکن روستایی

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: افزایش سقف وام مسکن روستایی در دولت تصویب شده و به محض ابلاغ شدن، جاری می‌شود.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی،، علیرضا تابش در جمع خبرنگاران با اشاره به ساخت مسکن محرومان اظهار داشت: بنیاد مسکن ساخت ۵۴ هزار واحد مسکن محرومان در ۱۴ استان را آغاز کرده و حدود یک سال و چند ماه از کلنگ‌زنی این واحدها می‌گذرد و چند واحد هم اخیرا به بهره‌برداری رسیده و به قشر مخاطب این طرح تحویل داده شده است.

وی افزود: تقریبا متراژ مسکن محرومان چیزی حدود ۶۰ متر است.

تابش ادامه داد: در گذشته ۲۵ میلیون تومان وام بلاعوض به این واحدها اختصاص داده شده که اخیرا این مبلغ به ۳۰ میلیون تومان رسیده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به تحویل واحدهای مسکن محرومان گفت: از ۵۴ هزار واحد در دست ساخت، ۲۰ هزار واحد تحویل داده شده است.

تابش با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به بحث ساماندهی حاشیه‌نشینی هم ورود کرده است، اظهار داشت: اخیرا وارد بحث ساماندهی حاشیه‌نشینی در چابهار، زاهدان، مشهد، دوگنبدان و خراسان شده‌ایم که بخشی از پروژه هم تحویل داده شده است.

وی درباره افزایش سقف وام ساخت مسکن روستایی به ۵۰ میلیون تومان گفت: افزایش سقف وام در دولت تصویب شده و به محض ابلاغ شدن، جاری می‌شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همچنین از آغاز ساخت ۶۰۰۰ واحد مسکن ملی خبر داد و گفت: تاکنون اراضی معادل ۵۳ هزار واحد را به بنیاد تحویل دادند که این اراضی باید به میزان ساخت ۱۳۰ هزار واحد برسد.

تابش افزود: از این ۵۳ هزار واحدی که اراضی آن تحویل داده شده، ساخت ۶۰۰۰ واحد را آغاز کردیم.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا