صنعتصنعت، معدن، تجارت

مجتمع کشتی سازی و صنایع فرا ساحل ایران بی رقیب در منطقه

معاون وزیر و رئیس هیات عامل ایدرو در دیدار استاندار هرمزگان بر توسعه و گسترش فعالیت مجتمع کشتی سازی و صنایع فرا ساحل ایران ( ایزوایکو ) تاکید کرد .

به گزارش آرمان اقتصادی ، امیر بیات در دیدار استاندار هرمزگان با اشاره به توانمندی بی بدیل ایزوایکو در منطقه گفت : علاوه توانمندی این مجموعه در داخلی سازی سازه های دریایی و سکوهای نفتی چند هزار تنی ، ساخت کشتی و تعمیر انواع نفتکش‌های غول پیکر نیز در این مجتمع انجام می‌شود و هم اکنون کار تعمیر دو نفتکش غول پیکر ۱۵۰ هزار تنی در حال انجام است.

وی افزود : تعمیر هر نفتکش غول پیکر برای حدود ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و برای بیش از هزار نفر نیز به صورت غیر مستقیم ایجاد اشتغال می‌کند و با تعمیر هر نفتکش از خروج یک میلیون دلار ارز از کشور نیز جلوگیری می‌شود.

بیات با اشاره به برنامه ریزی ایدرو برای ساخت داخل در حوزه های مختلف از جمله صنعت دریایی گفت: میز ساخت داخل صنعت دریایی را مهر ماه برگزار می کنیم .

رئیس هیات عامل ایدرو همچنین تحقق برنامه های تعیین شده ایزوایکو را منوط به همکاری و هم افزایی دستگاه های منطقه ای و به ویژه استانداری و نیز تعامل سایر بخش های این حوزه از قبیل وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی برشمرد .

فریدون همتی استاندار هرمزگان نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت های این استان ، آمادگی دستگاه های استانی برای هم افزایی و ایجاد شرایط بهره وری حداکثری ایزوایکو به عنوان سرمایه ملی را اعلام کرد .

در این دیدار بهزاد اعتمادی معاون توسعه صنایع حمل و نقل ایدرو نیز گزارشی از برنامه های پیش روی توسعه فعالیت های ایزوایکو ارائه کرد و مقرر شد کارگروه در هفتگی توسعه فعالیت های مجتمع کشتی سازی و صنایع فرا ساحل ایران ( ایزوایکو ) با حضور نمایندگان دستگاه های مرتبط با محوریت ایدرو راه اندازی شود.

مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) بزرگترین مجتمع صنایع دریایی کشور و یکی از شرکت‌های فعال زیرمجموعه‌های ایدرو است که یکی از بزرگ‌ترین زیرساخت‌های دریایی کشور است.

منبع

ایدرو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا