امور زیربناییتعاون و اشتغال

امسال ۱۲ مرکز نوآوری در بخش تعاون افتتاح می‌شود

وزیر تعاون از افتتاح ۱۲ مرکز نوآوری در بخش تعاون طی سال جاری خبر داد و گفت: ۲۰ درصد از اعتبارات اشتغال روستایی به تعاونی ها اختصاص یافته است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، محمد شریعتمداری در جلسه وبینار بین‌المللی تجربه‌نگاری الگوهای بهبود کسب و کارهای تعاونی در کشورهای مختلف، اظهار داشت: استفاده از تعاونی‌ها یکی از عدالت‌محورترین فعالیت‌های اقتصادی است. انتخاب شعار اتحادیه تعاونی‌های جهانی مبنی برمباحث اقلیمی، نشان می‌دهد تعاونی‌ها به مسائل روز توجه دارد. تعاونی‌ها یکی از بهترین اشکال برای تحقق اقتصاد سبز هستند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در کنار ایجاد عدالت اجتماعی، دنیای زیباتری را ترسیم کند. ما به عنوان یکی از پیشتازترین ها در حوزه تعاونی‌ها می‌توانیم در این عرصه نقش‌آفرینی کنیم. البته تعاونی‌های ما هم اکنون نیز در این حوزه فعال هستند.

وی ادامه داد: علی‌رغم شیوع ویروس کرونا، ما را از اهداف اساسی دور نکرده است. تعاونی یعنی حرکت مشارکت‌جویانه از این رو با استفاده از تکنولوژی، امروز مسائل مربوط به تعاونی را در کشور و جهان بررسی کردیم.

شریعتمداری با بیان اینکه ۹۴ هزار تعاونی با ۱۰ میلیون نفر عضو در کشور داریم، افزود: ۱.۷ میلیون اشتغال در حوزه‌های مختلف تولیدی، خدماتی و توزیعی ایجاد شده است. ۱۰۴ تعاونی توسعه عمران‌شهری در کشور تشکیل شده است.

وزیر کار ادامه داد: ۲۰ درصد از اعتبارات اشتغال پایدار روستایی به بخش تعاونی اختصاص خواهیم داد.

وی گفت: مرکز ملی توسعه تعاون را به زودی افتتاح خواهیم کرد؛ همچنین برای حمایت از تعاونی‌های دانش‌بنیان با معاونت علمی رئیس جمهوری تفاهم‌نامه‌ای را منعقد کردیم. از سویی دیگر در سال جاری بانک توسعه تعاون با افزایش سرمایه خدمات بیشتری امسال ارائه خواهد داد. صندوق ضمانت تعاونی‌ها با افزایش ۷۵ درصدی سقف ضمانت‌نامه‌های قابل صدور گام مهمی برای حمایت از تعاونی‌ها برداشته است. اتحادیه تسهیل‌گری نیز برای توسعه تعاون طی روزهای آتی افتتاح خواهد شد.

شریعتمداری با بیان اینکه ایران از اقتصاد سبز حمایت می‌کند، از آمادگی کشور برای نقش‌آفرینی در این حوزه و حمایت از تعاونی‌های متخصص در این بخش خبر داد.

وی همچنین گفت: ۱۲ مرکز نوآوری در بخش تعاون طی سال جاری افتتاح می‌شود.

به گزارش آرمان اقتصادی، در پایان این جلسه، سامانه اتحادیه تسهیل‌گری توسعه تعاون افتتاح شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا