صنعتصنعت، معدن، تجارت

اهتمام جدی وزارت صمت و ایدرو برای احیا و راه اندازی کارخانه بافت بلوچ/ ضرورت توجه ویژه به ظرفیت‌های معدنی استان سیستان و بلوچستان

نماینده شهرستان های ایرانشهر، سرباز، دلگان، فنوج، پمپور و بخش‌های لاشار و بنت در مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه اهتمام و پیگیری جدی از سوی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران برای احیا و راه اندازی کارخانه بافت بلوچ در شهرستان ایرانشهر وجود دارد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از شاتا ، عبدالناصر درخشان افزود: شرکت بافت بلوچ یکی از واحدهای نساجی کشور با قدمت بیش از ۴۰ سال سابقه است و در گذشته در این واحد بیش از ۴ هزار نفر مشغول به کار بودند که به دلایلی طی دو دهه گذشته این شرکت از فعالیت باز مانده و به تعطیلی کشیده شده بود.

وی ادامه داد: با فرمان مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت فعال شدن مجدد “شرکت بافت بلوچ” و حل مشکلات این کارخانه، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در سال ۹۸، این واحد را به عنوان یکی از طرح‌های در دستور کار خود جهت احیا صنایع فرسوده و راه اندازی مجدد تحت پوشش قرار داده است.

درخشان تصریح کرد: این هفته و همزمان با حضور سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در محل این شرکت و با فرمان دکتر روحانی رئیس جمهور کشورمان، بخش ریسندگی شرکت بافت بلوچ به بهره برداری می‌رسد.

نماینده استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی گفت: قطعاً راه اندازی مجدد این واحد، موجی از خوشحالی و امیدواری را در میان جوانان و افراد جویای کار در این منطقه فراهم می آورد، با این حال انتظار می‌رود اقدامات انجام شده برای راه اندازی این واحد محدود به بخش ریسندگی نشده و در تولید پارچه که زمینه اصلی تولیدات این شرکت می باشد گام‌های اساسی برداشته شود.

درخشان تاکید کرد: مواد اولیه مورد نیاز برای توسعه این شرکت، تولید پنبه در استان است که سابقه این تولیدات نیز در شهرستان ایرانشهر در گذشته وجود دارد و برای تکمیل چرخه تولید از مرحله تولید پنبه تا پارچه در این واحد، همه زمینه ها و فرصت های لازم در این شهرستان وجود دارد که امیدواریم در این خصوص اقدام شود و با توجه به هماهنگی های صورت گرفته میان وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت جهادکشاورزی این مشکل نیز به زودی مرتفع شود و شاهد تحقق اتفاقات خوبی در این خصوص در شهرستان ایرانشهر و استان سیستان و بلوچستان باشیم.

وی گفت: خوشبختانه اهتمام جدی و پیگیرانه ای از سوی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران برای راه اندازی این واحد و تکمیل طرح‌های دیگر آن وجود دارم که امیدوارم به زودی نتایج مثبت این اقدامات به ثمر بنشیند.

ضرورت توجه ویژه به ظرفیت‌های معدنی استان سیستان و بلوچستان

نماینده شهرستان‌های ایرانشهر و سرباز در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به مطالعات انجام شده در این استان سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت های معدنی ناشناخته و منابع معدنی بزرگی است که نیازمند توسعه برنامه اکتشافات و به روز رسانی اطلاعات موجود در این خصوص است.

درخشان تصریح کرد: البته طی یکی دو سال اخیر گام‌های خوبی در این خصوص در سطح شهرستان ایرانشهر و استان سیستان و بلوچستان برداشته شده که امیدواریم به توسعه استان کمک نماید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تولید بیش از ۱۴۰ هزار تن خرما در سال در شهرستان ایرانشهر گفت: راه اندازی صنایع تبدیلی و بسته بندی برای جلوگیری از خام فروشی تولیدات کاملا ضروری است و باید در دستور کار مسئولان امر قرار گیرد.

درخشان با اشاره به اهمیت توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری با کشور دوست و همسایه پاکستان و توسعه ظرفیت های تجاری استان سیستان و بلوچستان گفت: زیرساخت های خوبی در مرزهای استان با کشور پاکستان ایجاد شده، از جمله آنها بازارچه مرزی پیشین در شهرستان سرباز است که متاسفانه به سبب بروز برخی مشکلات در سمت کشور پاکستان، فعالیت های تجاری این بازارچه دچار محدودیت های بسیاری شده که نیازمند همراهی و همکاری بخش‌های مختلف از جمله وزارت امور خارجه برای حل و فصل مسائل موجود است؛ مسلماً این ظرفیت ها می‌تواند به اشتغالزایی و توسعه صنعتی و تجاری استان کمک شایان توجهی نماید.

منبع

ایدرو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا