صنعتصنعت، معدن، تجارت

جهش پنج برابری تولید در مجتمع صنعتی اسفراین

مجتمع صنعتی فولاد آلیاژی اسفراین در بهار امسال با ۱۹ هزار و ۵۳۱ تن تولید، جهش ۲.۵ و پنج برابری تولیدات خود را نسبت به بهار پارسال و پیرارسال رقم زد.

همچنین بخوانید

به گزرش ایدرونیوز ، معاون بازرگانی این مجتمع روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: تولید ۱۹ هزار ۵۳۱ تن محصول در این شرکت در سه ماهه نخست امسال نسبت به تولید هشت هزار و ۷۱۲ تنی مجتمع در بهار پارسال بیش از ۲.۵ برابر شده و در مقایسه با تولیدات چهار هزار و ۸۱۳ تنی بهار سال ۹۷ نیز رشدی پنج برابری را به ثبت رسانده است.
حسن اسماعیلی گفت: میزان فروش تولیدات این مجتمع صنعتی نیز در سه ماهه نخست امسال ۱۵ هزار و ۹۷۹ تن بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ۱.۸ برابر و نسبت به سال ۹۷ بیش از ۲.۵ برابر رشد داشته است.
وی افزود: ۷۰ درصد از تولیدات مجتمع صنعتی اسفراین در سه ماهه نخست امسال به مصرف داخلی کشور رسیده و ۳۰ درصد آن نیز صادر شده است.
وی گفت: این میزان رشد تولید امسال در این مجمتع صنعتی، علیرغم مشکلات موجود برای تولید کنندگان و محدودیت های کرونایی محقق شده است که گام بلندی در چرخه اقتصادی شهرستان، استان و کشور محسوب می شود.
به گزارش ایرنا مجتمع صنعتی فولاد اسفراین از شرکت های زیر پوشش سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و بزرگترین تولید کننده قطعات و مقاطع فولاد آلیاژی در خاورمیانه است که امکان ساخت ۱۴۰ گونه فولاد آلیاژی را دارد.
این مجتمع صنعتی به عنوان بزرگترین تولیدکننده قطعات و مقاطع فورج و ریخته گری سنگین و فوق سنگین فولاد آلیاژی، با داشتن متخصصان توانمند و فناوری پیشرفته، توانایی رفع نیازهای راهبردی صنایع کشور در بخش های نفت و گاز، نیروگاهی، کشتی سازی و ماشین سازی، ریلی و صنایع معدن و فولاد را دارد.
شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد مرکز خراسان شمالی قرار دارد.
این شهرستان با دارا بودن ۲ مجتمع بزرگ و مهم صنعتی فولاد و لوله گستر، قطب صنایع بزرگ استان خراسان شمالی به شمار می رود.

منبع

ایدرو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا