بین الملل

کشتی لوله‌گذاری روسیه برای تکمیل نورداستریم۲ به دانمارک رسید

بلافاصله بعد از آن که کپنهاگ فهرست کشتی‌های مجاز برای شرکت در ساخت خط لوله گاز نورد استریم ۲ را افزایش داد، کشتی لوله‌گذار فورچونا با پرچم روس از آلمان رهسپار شد و به آب‌های دانمارک رسید.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، بلافاصله بعد از آن که کپنهاگ فهرست کشتی‌های مجاز برای شرکت در ساخت خط لوله گاز نورد استریم ۲ را افزایش داد، کشتی لوله‌گذار فورچونا با پرچم روس از بندر موکران آلمان رهسپار شد و به آب‌های دانمارک رسید.

داده‌های وب‌سایت‌های ردیابی کشتی نشان می‌دهد که کشتی فورچونا از روز چهارشنبه وارد آب‌های دانمارک در دریای بالتیک شده است. طبق داده‌های «مای‌شیپ‌ترکینگ» این کشتی از موکران، که مرکز ذخیره لوله‌های پروژه نورداستریم ۲ است رهسپار شده و قرار است دوباره در ماه اکتبر به این بندر وارد شود.

فورچونا یکی از معدود کشتی‌هایی است که می‌تواند به تکمیل پروژه خط‌لوله چندین میلیارد دلاری نورداستریم ۲ که گاز روسیه را به اروپا منتقل می‌کند، کمک کند. ورود این کشتی به این منطقه پس از آن ممکن شد که آژانس انرژی دانمارک استفاده از این نوع کشتی را مجاز اعلام کرد، چراکه طبق قوانین قبلی دانمارک ورود این نوع کشتی به آب‌های دانمارک ممنوع بود. به این ترتیب عملیات لوله‌گذاری از ۳ آگوست از سر گرفته خواهد شد.

قبل از این تغییر قانونی تنها یک کشتی دیگر روسیه از لحاظ فنی تمام ملزومات لازم برای فعالیت در آب‌های دانمارک و تکمیل این پروژه را دارا بود. این کشتی که «آکادمیک چرسکی» نام دارد پس از تحریم‌های آمریکا و خروج شرکت‌های لوله‌گذاری خارجی از پروژه نورد استریم ۲ سفر طولانی خود از شرق دور روسیه را آغاز کرد و حالا به بندر موکران رسیده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا