امور زیربناییراه و ساختمان

جریان امیدبخش برای خانه‌دار شدن مردم آغاز شد/ ذهن مردم بابت عدم تاثیرگذاری دولت در بازار مسکن مشوش نباشد

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: تمام کسانی که در سایت مسکن ملی ثبت‌نامه کرده‌اند مورد ارزیابی و پالایش قرار گرفته‌اند و اگر واجد شرایط باشند صاحب مسکن ملی خواهند شد که این یک جریان امیدبخش در خانه‌دار شدن مردم است.

به گزارش آرمان اقتصادی،، وزیر راه و شهرسازی در مراسم تفاهمنامه احداث مسکن ایثارگران با بیان اینکه نکته حائز اهمیت این است که دولت اراده قاطع برای پیشبرد اهداف خود در بخش مسکن دارد، اظهار کرد: از ابتدای حضورم در وزارت راه و شهرسازی تکمیل واحدهای مسکن مهر و اجرای طرح اقدام ملی مسکن را که دو پروژه بزرگ در بخش مسکن‌سازی محسوب می‌شود آغاز و دنبال کردیم.

وی ادامه داد: از سال گذشته ساخت مسکن با اهتمام ویژه در حال اجرا است و وزارت راه و شهرسازی از امکانات و تجهیزات خود برای پشتیبانی طرح مسکن ملی استفاده می‌کند.

اسلامی با بیان اینکه تاکنون با نهادهای مختلفی از جمله وزارت دفاع، وزارت آموزش و پرورش، وزارت رفاه و امروز با بنیاد شهید برای ساخت مسکن تفاهمنامه امضاء کرده‌ایم، گفت: تفاهمنامه برای مسکن وزارت دفاع، فرهنگیان، کارگران و امروز برای ایثارگران به امضاء رسیده و بخشی از آن در حال اجرا است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در برخی از این تفاهمنامه‌ها تامین زمین و منابع توسط وزارت راه و شهرسازی صورت گرفته است، اظهار داشت: به دنبال این هستیم که ساخت مسکن را به یک جریان پایدار در کشور تبدیل کنیم.

وی با اشاره به تفاهمنامه امروز که با بنیاد شهید و امور ایثارگران منعقد شده، گفت: طبق این تفاهمنامه در شهرهای گوناگون نسبت به ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی برای این قشر اقدام می‌کنیم تا این جامعه که همگی مدیون آنها هستیم، دغدغه مسکن نداشته باشند.

اسلامی با تاکید بر اینکه موضوع مهم در سیاستگذاری‌های مسکن توجه به انتظارات جامعه است، گفت: باید بتوانیم در بخش قیمت‌گذاری در بازار تاثیرگذار باشیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بسیاری از فاقدین مسکن در کشور از هر قشری از طریق طرح مسکن ملی صاحب خانه می‌شوند، ادامه داد: تمام کسانی که در سایت مسکن ملی ثبت‌نامه کرده‌اند مورد ارزیابی و پالایش قرار گرفته‌اند و اگر واجد شرایط باشند صاحب مسکن ملی خواهند شد که این یک جریان امیدبخش در خانه‌دار شدن مردم است.

اسلامی با تاکید بر اینکه نباید رسانه‌ها این تصور را ایجاد کنند که در دولت هیچ برنامه‌ای برای بخش مسکن وجود ندارد و قیمت‌ها کنترل نمی‌شوند، گفت: برنامه مسکن در دولت مشخص است و به طور قطع برای کاهش التهاب در بازار مسکن برنامه‌هایی در حال اجرا است و نباید ذهن جامعه را مشوش کنیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: با مذاکراتی که با بانک مرکزی داشتیم، قرار بر این شده که ۲۰ درصد وام‌ها در بانک‌ها به بخش مسکن اختصاص یابد.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا