انرژی

افزایش تولید نفت اوپک و متحدانش از ماه آینده

یک مقام آگاه در اوپک اعلام کرد این گروه و متحدانش با توجه به بهبود سطح تقاضا که به‌دنبال شیوع ویروس کرونا و قرنطینه آسیب دیده بود، از ماه میلادی آینده تولید نفت خود را افزایش خواهد داد.

به گزارش آرمان اقتصادی، اعضای کلیدی اوپک و متحدانش قرار است روز چهارشنبه از طریق کنفرانس وب دیدار کرده و به بررسی تولید جاری و آینده گروه اوپک پلاس بپردازند.

گروهی متشکل از ۲۳ تولیدکننده نفت که در راس آنها عربستان سعودی به عنوان بزرگترین صادرکننده نفت جهان قرار دارد، در آوریل با کاهش تولید ۹.۷ میلیون بشکه در روز به منظور جبران سقوط تقاضا در بحبوحه شیوع ویروس کرونا توافق کردند.

همچنین بخوانید

به گفته نمایندگان اوپک، اکنون عربستان سعودی و اکثر تولیدکنندگان اوپک پلاس از تسهیل محدودیت‌های تولید حمایت می‌کنند. تحت توافق اولیه، مقرر شده محدودیت عرضه این گروه در فاز دوم دو میلیون بشکه در روز کمتر شده و به ۷.۷ میلیون بشکه در روز برسد.

خوش‌بینی نسبی این تولیدکنندگان با گزارش روز جمعه آژانس بین المللی انرژی همزمان شده که بر اساس آن، بدترین مقطع رکود تقاضای جهانی برای نفت ناشی از شیوع کرونا سپری شده اما پیامدهای این اپیدمی همچنان در بازار ملموس است و روند احیای تقاضا در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ به آرامی جریان خواهد داشت.

بر اساس گزارش مارکت واچ، بزرگترین تولیدکنندگان نفت جهان در تلاش برای مقابله با اشباع عرضه در بازار نفت و تثبیت قیمت‌ها هستند. بهای نفت برنت که شاخص قیمت بازار جهانی است، از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون ۳۱ درصد سقوط قیمت داشته و اکنون در بالای مرز ۴۰ دلار در هر بشکه معامله می‌شود. شاخص نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا حدود ۴۰ دلار در هر بشکه معامله می‌شود، در حالی که در مقطعی در آوریل به زیر صفر سقوط کرده بود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا