انرژی

دشت ورامین از بحرانی‌ترین دشت‌های تهران است

ایسنا/تهران ‌مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: ۶۰ حلقه چاه دشت ورامین از مدار خارج شده است تا سفره‌های زیرزمینی دچار بحران نشوند.

‌محمدرضا بختیاری امروز دوشنبه ۲۳ تیرماه در مراسم انتقال خط آب سد ماملو به شهرستان پیشوا که ‌با حضور وزیر نیرو آغاز شد، اظهار کرد: دشت ورامین از مناطق حاصل خیز استان تهران بوده که سازمان جهانی غذا و دارو آن را از اولین دشت‌های حاصلخیز به مساحت ۱۱۰ هکتار می‌داند.

وی ادامه داد: دشت ورامین از اولین دشت‌هایی بود که کانال آبیاری در این دشت تعریف شده و فعالیت‌های کشاورزی را انجام می‌داد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران اضافه کرد: دشت ورامین جزو دشت‌هایی بود که آب  مورد نیاز را از پساپ تصفیه خانه جنوب تهران  به دشت ورامین منتقل می‌کند.

بختیاری بیان کرد: در برنامه جامعی که آبفا تعریف کرده ۲۳۰ میلیون مترمکعب برای آب کشاورزی به دشت ورامین انتقال پیدا می‌کند.

وی یادآور شد: تصفیه خانه ۷ تهران در دو فاز افتتاح شده و این مجموعه آب شرب و کشاورزی ۴ شهرستان جنوب شرق را انجام می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران دشت ورامین را از بحرانی‌ترین دشت‌های استان تهران دانست و تأکید کرد: ۶۰ حلقه چاه دشت ورامین از مدار خارج شده است تا سفره‌های زیرزمینی دچار بحران نشوند.

بختیاری خاطرنشان کرد: آی سی دشت ورامین در سال‌های قبل ۱۹۰۰ بود ولی این شوری آب به ۸۰۰ رسیده و در خیلی از مناطق آب شیرین کن‌ها جمع آوری شده است.

وی در ادامه گفت: تلفیق دو اداره آب روستایی و شهری از مهم‌ترین اقدامات آبفای استان تهران بوده است و در استان روستای بدون آب نداریم و در نهایت دو تا سه روستا مشکل آب دارند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران افزود: شهرستان پیشوا آخرین شهرستان است که آب به آن انتقال پیدا می‌کند که با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال صورت گرفته است.

بختیاری عنوان کرد: این انتقال با دو هدف تأمین و تقویت کیفیت آب شرب مردم شهرستان پیشوا و جلوگیری از فرو نشست زمین در دشت بزرگ ورامین انجام شده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا