ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

اولین MVNO راه‌اندازی شد

مدیرعامل اپراتور سوم از راه‌اندازی اولین MVNO (اپراتور مجازی) در کشور توسط این اپراتور خبر داد.

به گزارش آرمان اقتصادی، مجید صدری در مراسم افتتاح پروژه‌های رایتل در راستای فاز سوم شبکه ملی اطلاعات اظهار کرد: از جمله پروژه‌هایی که در فاز سوم شبکه ملی اطلاعات افتتاح شد، تفکیک ترافیک داخل و خارج بود، سامانه گنج انسان، راه‌اندازی اولین MVNO در کشور و ارایه سرویس IPV۶ است.

وی با اشاره به راه‌اندازی اولین MVNO در کشور اظهار کرد: امروز اولین MVNO به صورت رسمی کار خودش را آغاز می کند از جمله اقدامات موثر رایتل است. همچنین به اتمام رساندن تمامی فعالیت‌های مرتبط با فاز اول و راه‌اندازی IPV۶ و راه‌اندازی شبکه توزیع محتوا از دیگر اقدامات مهم در این زمینه محسوب می‌شود. اینکه در راستای شبکه ملی اطلاعات، اطلاعات به صورت امن در اختیار مردم قرار بگیرد، از مهمترین نتایج است.

همچنین بخوانید

صدری با ارائه توضیحاتی درباره سامانه گنج انسان بیان کرد: با همکاری وزارت دادگستری با مرجعیت کنوانسیون حمایت از کودکان و نوجوانان راه‌اندازی شد. این سامانه بانک‌های اطلاعاتی خوبی دارد و مردم با مراجعه به این پورتال می‌توانند اطلاعات مورد نیاز خود را در بحث‌های حقوق بشری در حوزه کودک و نوجوان از آن کسب کنند.

مدیرعامل اپراتور سوم با اشاره به کاهش تعرفه‌های رایتل اظهار کرد: قیمت مکالمه برای سیم‌کارت‌های دائمی رایتل از ۴۹۹ به ۲۹۹ ریال در تمامی تماس‌ها از درون‌شبکه و برون شبکه رسیده است. همچنین تماس‌های کمتر از یک دقیقه به صورت ثانیه‌ای محاسبه می‌شود. همچنین برای اینکه بتوانیم امکانی را برای مشترکین اعتباری قرار دهیم، آنها با پرداخت یک هزینه ناچیز می‌توانند سیم‌کارت خود را به سیم‌کارت‌های دائمی تبدیل کنند.

وی همچنین با اشاره به پوشش سراسری ۳G و LTE رایتل در کل کشور اظهار کرد: در حال حاضر در ۷۵۰  شهر پوشش LTE داریم و در ۱۲۰۰ شهر پوشش ۳G داریم.  

انتهای پیام

منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا