صنعتصنعت، معدن، تجارت

مشارکت ایدرو برای تولید چادر مشکی در استان قم

احداث کارخانه تولید چادر مشکی در استان قم محور نشستی با حضور معاون وزیر صمت و رییس هیات عامل ایدرو ، استاندار و رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت قم در محل استانداری این استان بود .

همچنین بخوانید

معاون وزیر صمت و رییس هیات عامل ایدرو در این جلسه با اشاره به اینکه تولید پارچه چادر مشکی با محوریت حمایت از تولید داخل،کاهش واردات و به منظور رشد و توسعه بخش صنعت استان قم است، گفت : یکی از برنامه های وزارت صمت در سال جهش تولید احداث این کارخانه در استان قم است.

امیر بیات با اشاره به وجود ۲ کارخانه تولیدکننده پارچه های مشکی در کشور ، بحث تکنولوژی ، تنوع و کیفیت را در این موضوع مهم خواند و گفت :  با توجه به اینکه مصرف کنندگان چادر مشکی ، خانم ها هستند باید بتوان با کیفیت بالا به سلایق بانوان جامعه پاسخ گفت و نیازهایشان را پوشش داد.

بیات با تاکید بر آمادگی کامل ایدرو برای احداث این کارخانه در قم گفت : ایدرو در بحث امکان سنجی فنی اقتصادی طرح ، تکنولوژی لازم و همچنین همکاری با دانشگاه را به طور موازی در حال پیش برد پروژه است .

وی افزود : مقدمات آغاز عملیات اجرایی این طرح فراهم شده و با تکمیل ضلع بخش خصوصی با همکاری استانداری و سازمان صمت قم اجرای طرح ، شتاب عملیاتی تری خواهد یافت .

سرمست
استاندار قم با قدردانی از گام های ایدرو برای احداث کارخانه تولید پارچه مشکی گفت : تولید پارچه مشکی چادر تلفیق صنعت و فرهنگ است و جزو اولویت های استان قم به شمار می رود.

سرمست افزود
: قم به لحاظ هویتی نیز این آمادگی را دارد که مرکز تولید پارچه چادر مشکی کشور باشد.
وی ادامه داد : سازمان صنعت و معدن استان پتانسیل های موجود این استان را در زمینه سرمایه گذاری به ایدرو معرفی خواهد کرد و دستگاه های اجرایی استان هر گونه حمایت و پشتیبانی برای تسریع در عملیاتی شدن این پروژه را انجام می دهند.

منبع

ایدرو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا