صنعتصنعت، معدن، تجارت

ضرورت طراحی پلتفرم مشترک خودروهای تجاری و سنگین

معاون وزیر صمت و رییس هیات عامل ایدرو در بازدید از گروه صنعتی عقاب افشان با اشاره به توانمندی های کشور در حوزه تولید خودروهای تجاری و سنگین گفت : یکی از مشکلات ما در صنعت خودرو موضوع پلتفرم مشترک است که در بخش خودروهای تجاری هم این موضوع مشهود است.

امیر بیات افزود : برای رقابت با شرکت های خودروساز خارجی طراحی پلتفرم مشترک ضروری است تا بهای تمام شده محصول کاهش پیدا کند.

امیر بیات ادامه داد : با کاهش قیمت تمام شده و طراحی پلتفرم مشترک علاوه بر اینکه میزان و تیراژ تولید افزایش پیدا می کند باعث می شود استاندارد سازی را به معنای واقعی گسترش و توسعه دهیم .

معاون وزیر صمت با اشاره به موضوع تحریم های ظالمانه تصریح کرد : علی رغم همه فشارها ، وزارت صمت با تمام قدرت مسیرهای خنثی سازی تحریم ها و داخلی سازی و ورود ماشین آلات ، تجهیزات و مواد اولیه را دنبال می کند.

وی در خصوص اتوبوسهای آماده عرضه به مشتریان اظهار داشت : بحث قیمت گذاری این خودروها با سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان در جریان است.

وی ابراز امیدواری کرد ظرف روزهای آینده قیمت گذاری مناسب و منطقی که هم در آن منافع مصرف کنندگان و هم منافع تولید کنندگان رعایت شده باشد صورت پذیرد.

رییس هیات عامل ایدرو خاطرنشان کرد : در شرایط مبارزه با تحریم اقتصادی و مشکلات بیماری کرونا ، حمایت از تولیدکنندگان نقش مهمی را در ثبات اقتصادی کشور به همراه خواهد داشت.

شرکت تولیدی و صنعتی عقاب افشان، تولید کننده انواع اتوبوس های شهری و بین شهری در شهرک صنعتی سمنان است .

منبع

ایدرو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا