بین الملل

هند به دنبال توافق تجارت ترجیحی با اتحادیه کالای آفریقای جنوبی

مقامات هند با اتحادیه تجارت کالای آفریقای جنوبی (ساکو) به صورت مجازی دیدار کردند تا به توافق تجارت ترجیحی دست پیدا کنند که طی آن تعرفه واردات کالاهای معینی کاهش می‌یابد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، مقامات هند با اتحادیه تجارت کالای آفریقای جنوبی (ساکو) به صورت مجازی دیدار کردند تا به توافق تجارت ترجیحی دست پیدا کنند که طی آن تعرفه واردات کالاهای معینی کاهش می‌یابد.

به گفته وزیر تجارت هند، سریکار ردی، تجارت ۲۰۱۹-۲۰۲۰ هند و آفریقا بالغ بر ۶۶.۷ میلیارد دلار شده است که ۱۰.۹ میلیارد دلار آن تجارت بین هند و اتحادیه ساکو بوده است.

ساکو قدیمی‌ترین اتحادیه کالا در جهان است و به عنوان سازمان اقتصادی منطقه آفریقا فعالیت می‌کند. آفریقای جنوبی، نامیبیا، بوتسوانا، لسوتو، اسواتینی (سوازیلند سابق) در این اتحادیه حضور دارند.

مدیر اجرایی وزارت صنعتی‌سازی، تجارت و توسعه نامیبیا، استیو کاتجوانجو، هند را یک شریک استراتژیک خواند و گفت این منطقه از دسترسی به بازار وسیع هند سود خواهد کرد. طبق گفته این مقام، هند متعهد شده است از تولید و صنعت نامیبیا در حوزه‌هایی مانند کشاورزی آبیاری، انرژی‌های تجدیدپذیر و تأمین دارو پشتیبانی کند.

در بازه ۲۰۱۸-۲۰۱۹ تجارت بین هند و نامیبیا به ۱۳۵.۹۲ میلیون دلار رسید که از این میزان ۸۲.۳۷ میلیون دلار به صادرات هند و ۵۳.۵۵ میلیون دلار به صادرات نامیبیا اختصاص یافته بود. بخش معدن بخشی است که مورد علاقه دو طرف می‌باشد. نامیبیا معادن سرشاری از اورانیوم، الماس، مس، فسفات و سایر مواد معدنی دارد.

داده‌ها همچنین نشان می‌دهد که تجارت بین هند و آفریقای جنوبی در بازه ۲۰۱۸-۲۰۱۹ به ۱۰ میلیارد دلار رسیده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا