خودروصنعت، معدن، تجارت

تاکید مقیمی بر بهره مندی از ظرفیت های کمیته امداد در توسعه صنعت خودرو

دیدار رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) با مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو

ظرفیت های دانشجویان و فارغ التحصیلان کمیته امداد امام خمینی (ره)، می تواند در صنعت خودروی کشور به کار گرفته شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، ‌فرشاد مقیمی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در نشست با رییس کمیته امداد با اعلام این مطلب، افزود: ایران خودرو براساس مسوولیت های اجتماعی خود، می تواند از افراد تحت پوشش کمیته امداد حمایت کند. 

وی با تاکید بر شناسایی ظرفیت های اثربخش، افزود: این آمادگی وجود دارد که از توانمندی های افراد تحت پوشش کمیته امداد، در زنجیره تولید خودرو از تامین تا خدمات پس از فروش حتی در قالب ایده و فکر استفاده شود. از ظرفیت افراد با تحصیلات مرتبط صنعت خودرو نیز می توان در شرکت های دانش بنیان و پروژه های ساخت داخل بهره برد.
سید مرتضی بختیاری در این دیدار با اشاره به تاریخچه تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با فاصله کوتاهی از پیروزی انقلاب، راه اندازی این امداد را نشانگر اهمیت محرومان و ضعفا در ساختار و هرم جمهوری اسلامی دانست و گفت: ماموریت اصلی کمیته امداد امام خمینی (ره) توانمندسازی محرومان است.
وی افزود:‌ حمایت از بیماران صعب العلاج و سالمندان به صورت دایم و همیشگی است، اما سایر افراد تحت پوشش را با ایجاد اشتغال و درآمدزایی مورد حمایت قرار داده ایم.
وی ایجاد اشتغال توسط کمیته امداد برای محرومان و افراد تحت پوشش را جلوتر از برنامه ششم توسعه خواند و گفت: این کمیته در طول پنج سال موظف به ایجاد ۳۵۰ هزار شغل بوده، اما درحالی وارد چهارمین سال برنامه توسعه می شویم که بیش از ۵۰۰ هزار شغل ایجاد کرده است.
بختیاری افزود:‌ از سال ۷۴ تا پایان سال ۹۷ بیش از ۷۰۰ هزار خانواده خودکفا شده و از پوشش کمیته امداد خارج شده اند.
وی با بیان این که درحال حاضر ۸۱ هزار دانشجوی تحت پوشش کمیته امداد مشغول تحصیل هستند، خاطرنشان کرد: از این تعداد، هزار دانشجو در مقطع دکتری تحصیل علم می کنند.

 

منبع
پایگاه اطلاع‌رسانی ایران‌خودرو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا