اقتصاد کلان

۱۰۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در کشور داریم

ایسنا/اردبیل نماینده خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی به فرار مالیاتی در کشور اشاره کرد و گفت: آخرین آمارها نشان می‌دهد ۱۰۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در کشور داریم که این خود عامل اصلی در کسری بودجه و عدم توازن بودجه‌های هزینه‌ای و عمرانی است.

میرغنی نظری ۶مرداد در پنجمین نشست شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اردبیل اظهار کرد: مشکلات اقتصادی کشور ناشی از چند عامل اصلی است که ضرورت دارد علاج‌بخشی در این حوزه را مدنظر قرار دهیم.

وی یکی از این مشکلات را افزایش نقدینگی در کشور دانست و خاطرنشان کرد: باید برنامه خاصی را برای مهار و مدیریت نقدینگی در کشور داشته باشیم تا بیش از این تورم کمرشکن مردم ما را له نکند.

همچنین بخوانید

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در کنار این امر بانک‌ها باید از بنگاه‌داری به شدت پرهیز کنند که با پیگیری دستگاه قضا قرار است دو هزار و ۶۰۰ بنگاه اقتصادی بانک‌ها به بخش خصوصی واگذار شود.

وی با ابراز نگرانی از رشد معاملات و سود عرضه شده در بورس بیان کرد: فعالیت بیش از ۴۵ ایرانی در بورس و افزایش ۲۰۰ درصدی سرمایه‌گذاری در این حوزه نگرانی‌های ما را بیشتر کرده چرا که این شرایط غیرواقعی و غیرشفاف به نظر می‌رسد.

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از تحریم‌ها به عنوان عامل تشدید معضلات اقتصادی در کشور یاد کرد و افزود: نباید همه تقصیرها را به گردن دولتمردان بیندازیم چرا که در این اوضاع سخت که تحریم‌ها نیز تشدید شده دولتمردان تلاش جدی انجام می‌دهند تا اوضاع اقتصادی کشور را آرام کنند.

نظری ضرورت سرمایه‌گذاری شرکت‌های نیمه دولتی را در استان اردبیل یادآور شد و بیان کرد: جای گلایه است که بنیاد مستضعفان، برکت، شستا و دیگر مجموعه‌های اقتصادی در استان اردبیل هیچ سرمایه‌گذاری را انجام ندادند.

وی با انتقاد از بی‌تدبیری‌ها در تعطیلی کارخانه نئوپان خلخال تصریح کرد: ۳۰۰ خانوار از قبل این تعطیلی بیکار شده و توان معیشتی خود را از دست داده‌اند.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: توزیع ماسک و غذا از سوی برخی نهادهای انقلابی دردی از مردم را درمان نمی‌کند و باید این مجموعه‌های اقتصادی فکری به حال توانمندی اقتصادی مردم کنند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا