اقتصاد کلان

افتتاح پروژه دو خطه کردن راه‌آهن زنجان به قزوین تا اسفندماه امسال

ایسنا/زنجان رئیس سازمان برنامه و بودجه، از افتتاح پروژه دو خطه کردن راه‌آهن زنجان به قزوین تا اسفندماه امسال خبر داد.

محمدباقر نوبخت صبح امروز (۶ مردادماه) در حاشیه بازدید از پروژه دو خطه کردن راه‌آهن قزوین به زنجان در ایستگاه خرم‌دره، در جمع خبرنگاران با اشاره به اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه دو خطه کردن راه‌آهن زنجان به قزوین، اظهار کرد: با افتتاح این پروژه، شاهد کاهش ۸۰ دقیقه‌ای زمان تردد در این محور خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه با افتتاح پروژه دو خطه کردن راه‌آهن زنجان به قزوین، ظرفیت جابه‌جایی بار نیز در این مسیر افزایش ۷ میلیون تنی خواهد داشت، تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم امسال این طرح را افتتاح کنیم، با توافق به عمل آمده ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار تکمیلی به طرح اختصاص می‌یابد و شروع به‌کار طرح نیز قطعا باعث شکوفایی استعداد استان خواهد شد.

همچنین بخوانید

گفتنی است، رئیس سازمان برنامه و بودجه در بدو ورود خود به استان زنجان، از پروژه دو خطه کردن راه‌آهن قزوین به زنجان در ایستگاه قروه ابهر بازدید به عمل آورد. محمدباقر نوبخت در ادامه سفر یک روزه خود به استان زنجان، از طرح ۳۵ کیلومتری چهار بانده کردن مسیر زنجان به بیجار، روند ساخت مسیر سلطانیه – قیدا به کبودرآهنگ و راه ارتباطی زنجان به تاکستان بازدید می‌کند. همچنین بازدید از بیمارستان ۱۴۴ تختخوابی در حال احداث ولیعصر (عج) زنجان، از دیگر برنامه‌های این مقام مسئول به شمار می‌رود.

نوبخت بعد از انعقاد تفاهم‌نامه ساخت ۲۰۰۰ واحد مسکونی محرومان استان زنجان، در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان حضور پیدا می‌کند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا