صنعتصنعت، معدن، تجارت

ضرورت تکمیل زیر ساخت ها برای رونق بخشی به فعالیت های تجاری و صنعتی

معاون وزیر صمت و رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران  در سفر به استان فارس از امکانات زیربنایی فراهم شده برای استقرار گمرک در منطقه ویژه اقتصادی جهرم  بازدید کرد .

امیر بیات در حاشیه این بازدید با تاکید بر اهمیت نقل و انتقالات در فعالیت های تجاری و صنعتی و تسهیل این فرایند مهم برای فعالان حوزه تولید گفت : تکمیل زیر ساخت های گمرکی منطقه ویژه اقتصادی جهرم از جمله سالن های روباز و مسقف در دستور کار سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران قرار دارد.

بیات با اشاره به زیر ساخت های آماده شده از سوی ایدرو برای گمرگ منطقه ویژه  همچون ساختمان اداری ، ساختمان درب خروج ، باسکولهای ۶۰ تنی و  فیبر نوری ، از آغاز فاز نخست احداث انبارهای استاندارد روباز و سرپوشیده گمرک خبر داد.

به گفته بیات با راه اندازی گمرک منطقه ویژه اقتصادی جهرم  فعالان و متقاضیان احداث واحد های صنعتی و تجاری کلیه مراودات تجاری خود را با خارج از سرزمین اصلی با گمرک منطقه ویژه با سهولت کامل به انجام خواهند رساند. مراحل صدور کد گمرکی نیز با همکاری مناسب گمرک جمهوری اسلامی ایران در دست اقدام است .

وی همچنین آغاز احداث تصفیه خانه فاضلاب و تکمیل آسفالت این منطقه‌ ویژه اقتصادی در سال جهش تولید را از دیگر اقدامات ایدرو اعلام کرد.

منطقه ویژه اقتصادی جهرم در استان فارس، در زمینی به حدود ۳۴۰ هکتار زیر نظر سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در قالب ۲ فاز در حال راه اندازی است .

منبع

ایدرو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا