صنعت، معدن، تجارت

تسریع در ایجاد امضای دیجیتال با همکاری قوه قضائیه

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه موضوع کد شغلی نیز با جدیت پیگیری شود، گفت: امضای دیجیتال و تمبر الکترونیک باید با همکاری قوه قضاییه اجرایی شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از صدا و سیما، علی آقا محمدی در مراسم رونمایی از نسخه الکترونیکی سفته و تسهیلات و اعتبارات دیجیتال گفت: باید از ظرفیتی که در بازار سرمایه و بورس به وجود آمده، به بهترین شکل استفاده شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم رونمایی از نسخه الکترونیکی سفته و تسهیلات و اعتبارات دیجیتال افزود: باید نظام مشخصی برای اعتبار سنجی مشتریان ایجاد شود.

وی اضافه کرد: در بازار سرمایه باید از فرصتی که به وجود آمده و نقدینگی که اقشار مختلف مردم از محصلین، روستاییان تا کارگران به این بازار منتقل کرده‌اند به بهترین شکل استفاده شود و سرمایه گذاری‌ها با سرعت شکل بگیرد.

آقا محمدی گفت: در حوزه امضای دیجیتال و تمبر الکترونیک باید با همکاری قوه قضائیه رو به جلو حرکت کنیم و موضوع کد شغلی نیز با جدیت پیگیری شود.

وی افزود: باید در سیستم بانک‌ها، مردم بتوانند با استفاده از نظام اعتباری به صورت ماهانه خرید انجام دهند و در پایان ماه، آن را تسویه کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت‌: همچنین شرکت‌هایی که دارایی نامشهود دارند باید در بورس تحت تابلوی بورس دانش اعتبار پیدا کنند.

لزوم حرکت به سمت بانکداری دیجیتال

فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز در این مراسم، گفت: اعطای تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا، به صورت الکترونیکی در یکی از بانک‌ها از امروز اجرایی می‌شود و پیگیری می‌کنیم تا به تدریج در بقیه بانک‌ها نیز به این سمت حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه دیجیتالی و هوشمند شدن اقتصاد، به بهبود فضای کسب و کار کمک می‌کند گفت: هم اکنون رتبه ایران در فضای کسب و کار در دنیا ۱۴۰ است.

دژپسند افزود: باید به سمت بانکداری دیجیتال حرکت کنیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اضافه کرد: رشد اقتصادی نیازمند سرمایه‌گذاری و تأمین مالی و همچنین استفاده از ظرفیت‌های خالی تولید است که دیجیتال و هوشمند سازی اقتصاد به این فرآیند کمک می‌کند.

رونمایی از نسخه الکترونیکی سفته

معاون وزیر اقتصاد نیز در این مراسم گفت: نسخه الکترونیکی سفته د ر گام نخست برای تسهیلات حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا آغاز می‌شود و به سایر تسهیلات تسری خواهد یافت.

محمد علی دهقان دهنوی افزود: دلیل اصلی ضعف در رشد اقتصادی در کشور موضوع تأمین مالی است و اگر تنگناهای اعتباری را رفع کنیم بیشترین نقش را در رشد و توسعه دارد.

وی افزود: یکی از مشکلات کشور این است که اعتبارات به اندازه به دست مردم نمی‌رسد و مردم قادر نیستند دارایی‌های خود را به عنوان وثیقه برای دریافت اعتبارات قرار دهند و فرآیند اعطای اعتبار پیچیدگی و زمان‌بری طولانی دارد.

وی گفت: این طرح یکی از طرح‌ها در راستای راهبرد کلی توسعه اقتصاد هوشمند و گسترش ابزارهای الکترونیکی برای تسهیل فضای کسب و کار در وزارت اقتصاد است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا