بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

طلسم بیت کوین بالاخره شکست

پس از هفته ها، سرانجام بین کوین سقف ۱۰ هزار دلاری را رد کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از سی ان بی سی، برای نخستین بار در طول دو ماه اخیر، بیت کوین موفق به شکستن کانال ۱۰ هزار دلاری شد. به گفته تحلیلگران، سد ۱۰ هزار دلاری محدوده مهمی در مقاومت برابر افزایش قیمت بیت کوین محسوب می شود و معامله گران امیدوارند شکسته شدن این سد به جهش مجدد این ارز محبوب دیجیتالی منجر شود. 

بیت کوین در معاملات امروز با ۸.۴۱ درصد افزایش به ۱۰ هزار و ۷۳۴.۳۶ دلار رسید.  

همچنین بخوانید

به گفته تحلیلگران، تشدید تنش ها بین چین و آمریکا و هم چنین رکوردشکنی طلا در رسیدن بیت کوین به قله ۱۰ ماهه خود موثر بوده اند. از سوی دیگر شمار مبتلایان به کرونا در جهان بار دیگر روندی صعودی به خود گرفته است و بسیاری از کارشناسان نگران بروز موج دوم در پاییز هستند. تاکنون بیش از ۶۵۴ هزار نفر در سراسر جهان جان خود را بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ از دست داده اند.

فیل فلیپ، تحلیل گر ارزهای دیجیتالی در موسسه ” کوین تلگراف” گفت:بیت کوین دو کانال شکنی مهم ۱۰ هزار دلاری و ۱۰ هزار و ۵۰۰ دلاری را به صورت متوالی با موفقیت به پایان رساند و همین مساله می تواند باعث انگیزه دادن به معامله گران مردد و ورود موج تازه ای از نقدینگی به بازار ارزهای دیجیتالی شود. 

البته افزایش قیمت ها در بازار ارزهای دیجیتالی محدود به بیت‌کوین نبود و قیمت بسیاری از ارزهای دیجیتالی دیگر صعودی بود؛ به گونه‌ای که اتریوم با ۳.۷۴ درصد افزایش به ۳۲۰.۵۹ دلار، بیت کوین کش با ۶.۳۴ درصد افزایش به ۲۶۲.۵۱ دلار، لایت کوین با ۱.۷۱ درصد افزایش به ۴۹.۰۸ دلار، مونرو با ۱.۵۲ درصد افزایش به ۷۶.۷۰ دلار، دش با ۱.۲۶ درصد صعود به ۷۶.۰۴ دلار، زدکش با ۸.۴۳ درصد افزایش به ۷۰.۸۰ دلار و میکر با ۴.۱ درصد افزایش به ۵۰۳.۸۳ دلار رسید.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا