انرژی

روسیه در صادرات LNG به چین از آمریکا جلو زد

روسیه در ژوئن در مقایسه با آمریکا LNG بیشتری به چین صادر کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، آمارهای اولیه که از سوی بلومبرگ منتشر شد، نشان داد واردات LNG روسیه به چین در ژوئن ۲۰.۷ درصد نسبت به ماه پیش از آن رشد داشت در حالی که واردات آمریکایی تنها ۲.۴ درصد افزایش نشان داد.

از سوی دیگر طبق گزارش وب سایت نچرال گاز ورلد، واردات گاز طبیعی مایع چین در ژوئن ۲۹ درصد بالاتر از مدت مشابه سال گذشته بود و به ۵.۷۹ میلیون تن رسید. واردات LNG چین در فاصله ژانویه تا ژوئن هم بالاتر بود. این آمار گزارشهای قبلی مبنی بر این که واردات LNG چین در ژوئن هفت درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است را رد کردند.

همچنین بخوانید

چین اخیرا بزرگترین واردکننده LNG در جهان شده و این کشور به عرصه رقابت میان تولیدکنندگان LNG تبدیل شده که با افت شدید قیمتها به دلیل مازاد عرضه مواجه شده اند.

در حقیقت قیمتها به حدی کم هستند که یک غول انرژی دولتی به دنبال قراردادهای بلندمدت واردات LNG است. منابع آگاه هفته گذشته به رویترز اعلام کردند شرکت سینوپک می خواهد قراردادی برای واردات یک میلیون تن LNG به مدت ۱۰ سال که از سال ۲۰۲۳ آغاز می شود، منعقد کنند.

قیمتهای LNG در بازار محموله های تک به دلیل موج عرضه از سوی پروژه های جدید و افت تقاضا بر اثر شیوع ویروس کرونا، اکنون در پایینترین رکورد همه زمانها قرار دارند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، آژانس بین المللی انرژی ماه گذشته پیش بینی کرد LNG در سال ۲۰۲۰ بزرگترین شوک تقاضا را تجربه خواهد کرد زیرا پاندمی ویروس کرونا در شرایطی که این بازار در ضعیفترین وضعیت ممکن قرار داشت، به آن ضربه زده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا