صنعت، معدن، تجارت

جزئیات بسته قیمت گذاری دولت برای سیمان و میلگرد

سرپرست وزارت صمت گفت: در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که در هفته‌های گذشته نیز برگزار شد موضوع گرانی‌های افسارگسیخته سیمان، فولاد و مصالح ساختمانی بحث شد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از خانه ملت، حسین مدرس خیابانی در خصوص برگزاری جلسه مدیران وزارت صمت با علی نیکزاد نایب رئیس مجلس، گفت: در چند هفته اخیر متأسفانه در بحث قیمت مصالح ساختمانی مانند سیمان و فولاد اتفاقاتی افتاد که موجب شد تا همه مسئولان دولتی در این زمینه احساس نگرانی کنند چون مصالح ساختمانی جزو نیازهای اصلی عمرانی و آبادانی کشور و بخش عمده‌ای از صنایع مرتبط هستند.

وی ادامه داد: در این جلسه تصمیماتی گرفته شد تا قیمت‌های این بازار متعادل شود و مجلس شورای اسلامی تلاش دارد تا به دولت در شرایط سخت اقتصادی کنونی کمک کند و جلسه‌ای که برگزار شد در این راستا بود.

سرپرست وزارت صمت بیان کرد: در این جلسه که با حضور نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و نمایندگان و دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، نتایجی که وزارت صمت در این رابطه رسیده بود و در جلسه دولت ارائه شد به سمع و نظر نمایندگان و آقای نیکزاد رسید.

وی افزود: در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که در هفته‌های گذشته نیز برگزار شد موضوع گرانی‌های افسارگسیخته سیمان، فولاد و مصالح ساختمانی بحث شد و مجموعه اقداماتی که دولت برای ساماندهی این موارد انجام شد به نمایندگان ارائه شد و در این رابطه مجلس هم نقطه نظرات تکمیلی و اصلاحی داشت که مجموع آنها باید موجب تثبیت قیمت سیمان و فولاد در بازار شود.

مدرس خیابانی تصریح کرد: ورقه‌های فولادی در خودروسازی کاربرد دارد و میلگرد هم در ساخت خانه‌ها و سایر مصالحی که برای انبوه سازان با آن سروکار دارند امیدواریم که بتوانیم بسته‌هایی که ابلاغ شده بتوانند موجب شود تا بازار از ثبات برخوردار شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا