صنعتصنعت، معدن، تجارت

افزایش تولید دو برابری مجتمع صنعتی اسفراین در سال جاری

معاون وزیر صمت و رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران  در بازدید از مجتمع صنعتی فولاد اسفراین  گفت : طی سه ماهه نخست سال جاری تولید این مجتمع به ۱۹ هزار تن انواع محصول رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۲ برابر شده است .

همچنین بخوانید

امیر بیات با اشاره به هدف گذاری ایدرو به منظور حرکت در مسیر کمی و کیفی جهش تولید ، داخلی سازی نیازهای این حوزه پس از تحریم های یکجانبه در مجتمع صنعتی اسفراین را دستاوردی قابل تامل خواند و افزود : هم اکنون غلتک های فشار سنگین و خردکن های معدنی HPGR که قبلا فقط از سازندگان خارجی تامین می شد با همت متخصصان داخلی در این مجتمع در حال تولید است که در سال جاری از خروج حدود ۷ میلیون یورو فقط با داخلی سازی این محصول جلوگیری می شود و علاوه بر کیفیت همطراز نمونه های خارجی حدود ۶۰۰ میلیارد ریال برای مصرف کنندگان این محصول کاهش هزینه ریالی در پی دارد .
بیات با اشاره به طرح تکمیل مجتمع  اسفراین که با سرمایه گذاری حدود ۱۰۰ میلیون یورویی به وسیله ایدرو در مراحل نهایی است  ، خاطرنشان کرد : این طرح  در سال جهش تولید افتتاح می شود و در مجموع به ظرفیت ذوب و تولید فولاد ۶۰ هزار تن اضافه می شود .
به گفته معاون وزیر صمت همچنین با راه اندازی سیستم ریخته گری پیوسته CCM علاوه بر افزایش بسیار بالای کیفیت و همگنی و خلوص شمش ها  با حذف دوریز و ضایعاتی برش شمش بیش از ۲۰ درصد بهره‌ وری در میزان محصول ایجاد می شود .
رئیس هیئت عامل ایدرو تولید و داخلی سازی غلطک های پشتیبان سنگین بیش از ۴۰ تن و رول های نود مورد نیاز صنایع فولاد و نیز داخلی‌سازی کامل تیغه های برش حفاری  و تونل TBM  به وسیله ایدرو  در مجتمع صنعتی اسفراین را از دیگر موفقیت های این سازمان عنوان کرد که باعث افزایش عمق داخل  ساخت در این حوزه شده است .

منبع

ایدرو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا