بین الملل

فیتچ رتبه اعتباری چین را بالا نگاه داشت

مؤسسه اعتبارسنجی فیتچ رتبه با اشاره به فاینانس خارجی خوب و عملکرد قدرتمند اقتصاد کلان چین رتبه اعتباری بلندمدت این کشور را در «ای +» ثابت نگاه داشت و چشم‌انداز آن را پایدار اعلام کرد. 

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، مؤسسه اعتبارسنجی فیتچ رتبه با اشاره به فاینانس خارجی خوب و عملکرد قدرتمند اقتصاد کلان چین رتبه اعتباری بلندمدت این کشور را در «ای +» ثابت نگاه داشت و چشم‌انداز آن را پایدار اعلام کرد.

فیتچ در گزارش جدید خود اعلام کرد: پس از اینکه در سه ماهه اول امسال با اعمال محدودیت‌های فاصله‌گذاری اجتماعی، آسیب شدیدی به فعالیت‌های اقتصادی وارد شد، اقتصاد چین توانست ریکاوری قدرتمندی داشته باشد. نرخ واقعی تولید ناخالص داخلی در ۳ ماهه دوم ۳.۲ درصد شد که از تخمین‌های قبلی فیتچ خیلی بالاتر است. این در حالی است که در ۳ ماهه دوم اقتصاد چین ۶.۸ درصد آب رفته بود.

در ادامه این گزارش آمده است: با اینکه ریکاوری اقتصادی در همه بخش‌ها یکسان نبوده و فعالیت‌های با محوریت مصرف‌کنندگان رشد کمتری داشته است، نرخ پایین ابتلاء به ویروس کرونا در چین باعث شده است که سرعت رشد در هر ماه بیشتر شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا