بورسبورس اوراق

کاهش ۳۶ هزار واحدی شاخص بورس

شاخص کل بازار سرمایه امروز هم مانند دو روز گذشته روندی کاهشی داشت و بیش از ۳۶ هزار واحد سقوط کرد البته امروز شاخص کل با معیار هم وزن صعودی بود و شاهد افزایش بیش از ۴۰۰ واحدی این شاخص بودیم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، شاخص کل بازار سرمایه در معاملات امروز با ۳۶ هزار و ۳۳۵ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۹۰۴ هزار واحد رسید. این در حالی است که شاخص کل با معیار هم‌وزن ۴۰۲ واحد صعود یافت و رقم ۵۰۷ هزار و ۳۸۷ واحد را ثبت کرد.

معامله گران امروز یک میلیون معامله به ارزش ۱۴۲ هزار و ۶۱۷ میلیارد ریال انجام دادند. فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت تهران، پالایش نفت بندرعباس و نفت و گاز و پتروشیمی تامین نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بازار گذاشتند و فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه‌ گذاری غدیر، ملی صنایع مس ایران، بانک تجارت، پالایش نفت بندرعباس، گسترش سرمایه‌ گذاری ایران خودرو و گروه پتروشیمی س. ایرانیان نمادهای پربیننده بورس بودند.

در آن سوی بازار سرمایه شاخص کل فرابورس نیز با ۲۶۹ واحد کاهش در رقم ۱۹ هزار و ۷۱۲ واحد ایستاد. معامله‌گران این بازار ۷۰۲ معامله انجام دادند که ۵۷ هزار و ۲۸۹ میلیارد ریال ارزش داشت. پتروشیمی مارون، سنگ آهن گوهرزمین، پتروشیمی تندگویان، سرمایه‌ گذاری صبا تامین، پتروشیمی زاگرس و فولاد هرمزگان جنوب نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و در مقابل بانک دی نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بازار گذاشتند.

نمادهای پربیننده این بازار بانک دی، سهامی ذوب‌آهن اصفهان، پتروشیمی تندگویان، هتل پارسیان کوثر اصفهان، س. توسعه و عمران استان کرمان، گروه کارخانجات صنعتی تبرک و صنایع ماشین‌های اداری ایران تشکیل شده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا