بین الملل

آغاز ترانزیت کالا از بندر پاکستان در اتصال به پروژه کمربند چین

تجارت ترانزیت به افغانستان از طریق بندر استراتژیک گوادر پاکستان آغاز شد. این بندر بخشی از پروژه جاه‌طلبانه ۶۱ میلیارد دلاری کریدور اقتصادی چین پاکستان است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، تجارت ترانزیت به افغانستان از طریق بندر استراتژیک گوادر پاکستان آغاز شد. این بندر بخشی از پروژه جاه‌طلبانه ۶۱ میلیارد دلاری کریدور اقتصادی چین پاکستان (سی‌پی‌ای‌سی) است.

محمد صادق، نماینده ویژه پاکستان در افغانستان، گفت: اولین محموله بزرگ از امارات متحده عربی رسیده است و چند محموله دیگر در صف ارسال در روزهای آتی هستند.

محمد صادق در توئیتر خود نوشت: ما به هدف بزرگ دیگری در جهت تثبیت اعتبار خود به عنوان یک شهر ترانزیت نائل آمدیم.

کشتی حامل کالاهای تجاری به افغانستان در این بندر لنگر انداخته است. کالاها پس از ترخیص از گمرک به این کشور منتقل می‌شوند. تجارت افغانستان به مسیرهای زمینی پاکستان و همچنین بندرهای کاراچی و بندر قاسم متکی است. تجارت دریایی کالاها از طریق بندر گوادر در مقابل تجارت زمینی، مسیر کوتاه‌تری، بخصوص در مناطق جنوبی افغانستان، ایجاد می‌کند.

انتظار می‌رود با این بندر مهم و استراتژیک، پاکستان، به یک مسیر مهم تجاری که چین را مستقیماً به دریای عمان و خلیج فارس وصل می‌کند، تبدیل شود. پاکستان میلیاردها دلار از تأمین تسهیلات حمل و نقل، برای دومین اقتصاد بزرگ جهان درآمد کسب می‌کند. این امید وجود دارد که این کریدور اقتصادی دسترسی ارزانتری را برای چین، به آفریقا و خاورمیانه فراهم کند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا