بین الملل

۳۵ درصد زنان بیکار آمریکا بدون کمک مالی نمیتوانند ۱ماه زندگی کنند

۳۵ درصد از زنانی که به علت پاندمی کرونا درآمد خود را از دست داده‌اند نمی‌توانند حتی یک ماه بدون ۶۰۰ دلار کمک اضافی حمایت از بیکاران که پرداخت آن از ۳۱ جولای قطع خواهد شد، زندگی کنند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، طبق نتیجه تحقیقات جدید مؤسسه اسنت، که یکی از بخش‌های شرکت سرمایه‌گذاری موتلی فول است، ۳۵ درصد از زنانی که به علت پاندمی کرونا درآمد خود را از دست داده‌اند نمی‌توانند حتی یک ماه بدون ۶۰۰ دلار کمک اضافی حمایت از بیکاران که پرداخت آن از ۳۱ جولای قطع خواهد شد، به زندگی خود ادامه دهند. نتایج این تحقیق در حالی منتشر می‌شود که بحث در مورد تصویب بسته حمایتی جدید دوره کرونا در مجلس آمریکا ادامه دارد.

در تحقیق مؤسسه اسنت از ۲۰۰۰ آمریکایی که به نوعی درآمد خود را به علت پاندمی کرونا از دست داده بودند مشخص شد که زنان بیش از مردان آسیب دیده‌اند. از میان افرادی که در این تحقیق شرکت داده شدند ۲۸ درصد از زنان اعلام کردند که کل درآمد خود را به علت پاندمی از دست داده‌اند در حالی که این میزان در مردان ۲۰ درصد بود. همچنین ۴۹ درصد از زنان اعلام کردند که حداقل +مالی قبل از کرونای خود بازگردند، در حالی که این میزان در مردان ۴۴ درصد بود.

در حالی که ویروس کرونا وضعیت معیشتی میلیون‌ها آمریکایی را تحت تأثیر منفی شدید خود قرار داده است نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که این تأثیر به نسبت یکسانی بین زنان و مردان تقسیم نشده که علت آن اشتغال بیشتر زنان در مشاغل با دستمزد پایین است که در بحران کرونا بیشتر در معرض اخراج قرار گرفته‌اند.

بین فوریه تا آوریل ۱۲.۱ میلیون نفر از زنان آمریکا شغل خود را از دست دادند. داده‌ها نشان می‌دهد که نرخ بیکاری زنان در این دوره به ۱۱.۲ درصد رسیده در صورتی که نرخ بیکاری مردان ۱۰.۱ درصد بوده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا