امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

۱۰ درصد گوجه فرنگی کشور از طریق گلخانه تولید می‌شود

دامغان- مدیرکل امور استان‌ها وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه در حال حاضر مساحت گلخانه‌های کشور ۱۸ هزار هکتار است، گفت: فقط ۱۰ درصد گوجه فرنگی کشور از طریق این گلخانه‌هاتولید می‌شود.

همچنین بخوانید

محمد رضا قدسی در گفتگو با خبرنگار مهر، در حاشیه سفر به دامغان با بیان اینکه سالانه شش میلیون تن گوجه فرهنگی در کشور تولید می‌شود که ۱۰ درصد آن گلخانه‌ای است، تاکید کرد: در حال حاضر مساحت گلخانه‌های کشور ۱۸ هزار هکتار است که تا سال آینده مساحت گلخانه‌های کشور به ۲۳ هزار هکتار افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین سیاست وزارت جهاد کشاورزی افزایش گلخانه در سراسر کشور است و دولت نیز از این سیاست حمایت می‌کند، افزود: بیماری کرونا در توسعه طرح‌های جهاد کشاورزی وقفه ایجاد کرد که خوشبختانه یک ماه است دوباره این طرح‌ها در حال انجام هستند.

به گزارش آرمان اقتصادی، محمد رضا قدسی معاون هماهنگی امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی در جریان سفر خود به دامغان از بزرگترین شهرک گلخانه‌ای کشور در منطقه ذیل آباد این شهرستان با مساحت ۲۶ هکتار و با اعتبار ۹۰۰ میلیارد ریال و گلخانه تمام شیشه هیدرو پونیک با مساحت پنج هزار متر و اعتبار ۶۰ میلیارد ریال و تولید سالانه ۲۰۰ تن گوجه فرنگی بازدید کرد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا