بین الملل

سقوط تاریخی ۱۳.۸ درصدی اقتصاد فرانسه در ۳ ماهه دوم

قتصاد فرانسه در سه ماهه دوم امسال ۱۳.۸ درصد آب رفت که این از پس از جنگ جهانی سابقه نداشته است. این اتفاق در حالی رخ داد که قرنطینه مقابله با پاندمی کرونا سرمایه‌گذاری و تجارت را متوقف کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، اقتصاد فرانسه در سه ماهه دوم امسال ۱۳.۸ درصد آب رفت که این از پس از جنگ جهانی سابقه نداشته است. این اتفاق در حالی رخ داد که قرنطینه مقابله با پاندمی کرونا سرمایه‌گذاری و تجارت را متوقف کرده بود.

سقوط اقتصادی فرانسه به عنوان دومین اقتصاد بزرگ اروپا بیش از آلمانی بود که توانست شیوع ویروس کرونا را بهتر کنترل کند و مجبور نبود مانند فرانسه قرنطینه شدیدی وضع کند.

قرنطینه مقابله با ویروس کرونا تا ۱۱ می در فرانسه ادامه داشت و طی این مدت شرکت‌های غیرضروری بسته شدند. این محدودیت‌ها به آرامی در طول ۳ ماهه دوم برداشته شدند و کافه‌ها و رستوران‌ها در ۲ ژوئن مجوز بازگشایی دریافت کردند.

با این همه عملکرد اقتصاد فرانسه آن‌قدر که انتظار می‌رفت وحشتناک نبود؛ اداره ملی آمار فرانسه، اینسی، در اوایل این ماه پیش‌بینی کرده بود اقتصاد این کشور در ۳ ماهه دوم ۱۷ درصد آب خواهد رفت. اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز هم پیش‌بینی کرده بودند اقتصاد فرانسه ۱۵.۳ درصد آب برود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا