صنعت، معدن، تجارت

ثبت‌نام دستگاه‌های قاچاق استخراج رمز ارز از ۲۵ مرداد

معاون وزیر صمت گفت: برای رفع مشکلات فعالان رمز ارز، به‌ افراد یک‌ماه فرصت داده می‌شود تا دستگاه‌های ماینر را که از مبادی رسمی وارد نشده و قاچاق محسوب می شود، به‌صورت خوداظهاری اعلام کنند.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از وزارت صمت، سعید زرندی در سومین جلسه کمیته نظارت بر فعالیت استخراج رمز ارز که با حضور رئیس دفتر بررسی اقتصادی مقام معظم رهبری و نماینده سایر دستگاه‌های مرتبط برگزار شد، گفت: به‌دلیل اینکه درگذشته فرآیند استخراج رمز ارزها قانونی نبود تعدادی دستگاه به‌صورت قاچاق وارد شده و در حال حاضر مشکلاتی برای فعالان این صنعت به‌وجود آورده است. لذا با مساعدت هیأت وزیران، این مشکل مرتفع می‌شود.

وی افزود: از ۲۵ مرداد در سامانه بهین‌یاب امکان ثبت دستگاه‌ها به‌مدت یک‌ماه فراهم می‌شود و این امکان وجود خواهد داشت که با پرداخت حقوق و عوارض دولتی، فعالیت آنها قانونی شود و از آن پس دستگاه‌هایی که از مبادی غیررسمی وارد کشور شده و در این سامانه ثبت نشده باشد، قاچاق محسوب می‌شود.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تعداد ۶۲۴ جواز تأسیس برای استخراج رمز ارز صادرشده و ۱۵ واحد در مرحله درخواست صدور پروانه بهره‌برداری هستند که ۲ واحد از این تعداد، پروانه‌بهره‌برداری دریافت کرده‌اند. پیش‌بینی می‌شود با اجرای طرح خود اظهاری تعداد واحدهای دارای پروانه افزایش یابد.

زرندی همچنین تأکید کرد: مدل‌سازی برای استفاده از رمز ارزها در واردات کالا را دنبال می‌کنیم.

وی تصریح کرد: اگر بتوانیم در شرایط کمبود ارز، رابطه بین واردات با استفاده از رمز ارزها را مهیا کنیم، برای کشور سودمند خواهد بود.

زرندی گفت: در دنیا، نقش رمز ارزها در تجارت خارجی پررنگ است و براساس برخی آمارها ارزش بازار کل رمزارزها در دنیا حدود ۳۰۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود، لذا باید ما هم در این زمینه فعالانه عمل کنیم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا