بین الملل

رشد ۱۱۰ واحدی داوجونز با جهش ۱۰ درصدی اپل

در پایان معاملات روز جمعه آمریکا با جهش سهام تکنولوژی به دنبال گزارش عملکرد قدرتمند فیسبوک، آمازون و اپل، سهام وال‌استریت افت‌های اولیه خود را جبران کردند و در مقادیر بالاتری بسته شدند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، در پایان معاملات روز جمعه آمریکا (بامداد شنبه به وقت تهران) با جهش سهام تکنولوژی به دنبال گزارش عملکرد قدرتمند فیسبوک، آمازون و اپل، سهام وال‌استریت افت‌های اولیه خود را جبران کردند و در نهایت در مقادیر بالاتری بسته شدند.

داوجونز ۱۱۴.۶۷ واحد یا ۰.۴ درصد رشد کرد و در ۲۶,۴۲۸.۳۲ واحد بسته شد. این در حالی است که این شاخص در ابتدای معاملات دیروز تا ۳۰۰ واحد سقوط کرده بود.

اس‌اندپی ۰.۷ درصد یا ۲۴.۹۰ واحد رشد کرد و در ۳,۲۷۱.۱۲ واحد بسته شد. کامپوزیت نزدک که سهام تکنولوژی در آن وزن بیشتری دارند، با جهش ۱۰ درصدی سهام اپل، ۱.۴ درصد یا ۱۵۷.۴۶ واحد جهش کرد و به ۱۰,۷۴۵.۲۷ واحد رسید.

به این ترتیب شاخص‌های سهام آمریکا چهارمین ماه متوالی رشد را به پایان بردند. در ماه جولای اس‌اندپی ۵.۵ درصد، داوجونز ۲.۳ درصد و کامپوزیت نزدک ۶.۸ درصد جهش کردند.

پس از گزارش عملکرد سه ماهه قدرتمند اپل سهام این شرکت ۱۰.۴ درصد در معاملات دیروز جهش کرد تا به بالاترین سطح تاریخ خود برسد. سهام آمازون و فیسبوک هم به دنبال اعلام عملکرد سه ماهه دوم آنها به ترتیب ۳.۷ درصد و ۷ درصد جهش کرد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا