بین الملل

ثبت بدترین سقوط ماهانه ارزش دلار در ۱۰ سال اخیر

دلار آمریکا روز جمعه هم به افت خود ادامه داد تا بدترین سقوط ماهانه خود در ۱۰ سال اخیر را ثبت کند.این در حالی اتفاق می‌افتد که بازگشت اقتصاد آمریکا با تشدید مجدد شیوع کرونا مختل شده است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، دلار آمریکا روز جمعه هم به افت خود ادامه داد تا بدترین سقوط ماهانه خود در ۱۰ سال اخیر را ثبت کند. این در حالی اتفاق می‌افتد که بازگشت اقتصاد آمریکا با تشدید مجدد شیوع کرونا مختل شده است.

ضعف دلار باعث قدرت‌نمایی یورو شد. ارز واحد اروپا به نرخ برابری ۱.۱۹ واحد رسید که بالاترین سطح آن از ماه می ۲۰۱۸ تا کنون است. این بزرگترین رشد ماهانه ارزش یورو از سپتامبر ۲۰۱۰ تا کنون است.

اعتماد به دلار پس از اینکه رئیس‌جمهور آمریکا دونالد ترامپ، روز جمعه اعلام کرد احتمال به تعویق افتادن انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا وجود دارد، بیش از پیش کاهش یافت.

از سوی دیگر گزارش عملکرد ۳ ماهه اقتصاد آمریکا نشان داد که اقتصاد این کشور در ۳ ماهه دوم امسال ۳۲.۹ درصد سقوط کرده است که این بدترین سقوط اقتصادی از زمان ناامیدی اقتصادی در ۱۹۲۰ تا کنون بود.

شاخص دلار روز جمعه تا ۹۲.۵۴۶ واحد پایین آمد که این از ماه می ۲۰۱۸ تا کنون بی‌سابقه است. به این ترتیب سقوط دلار در ماه جولای به ۵ درصد رسید.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا