بین الملل

قیمت جهانی طلا بهترین رشد ماهانه خود از ۲۰۱۶ را ثبت کرد

قیمت جهانی طلا روز جمعه در حالی رکورد تاریخی جدید دیگری ثبت کرد که سقوط ارزش دلار و داده‌های اقتصادی ضعیف باعث شده است هجوم به سوی خرید طلا به عنوان سرمایه امن افزایش یابد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، قیمت جهانی طلا روز جمعه در حالی رکورد تاریخی جدید دیگری ثبت کرد که سقوط ارزش دلار و داده‌های اقتصادی ضعیف باعث شده است هجوم به سوی خرید طلا به عنوان سرمایه امن افزایش یابد.

با جهش قیمت طلا در معاملات روز جمعه پنجمین رشد ماهانه متوالی قیمت طلا ثبت شد. رشد قیمت طلا در ماه جولای بیشترین رشد قیمت ماهانه آن از فوریه ۲۰۱۶ تا کنون بود.

قیمت جهانی نقره هم ۴.۲ درصد جهش کرد و به ۲۴.۳۴ دلار در هر اونس رسید. به این ترتیب رشد ماهانه قیمت نقره ۳۳ درصد شد که این بالاترین رکورد از ۱۹۸۲ تا کنون است.

‌در پایان معاملات روز جمعه (بامداد شنبه به وقت تهران) اسپات‌گلد (قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن) ۰.۵۸ درصد رشد کرد و به ۱,۹۷۰.۸۱ دلار رسید، در حالی که قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا با ۱ درصد جهش در ۱,۹۸۵.۹ دلار بسته شد. این شاخص قبل از بسته شدن برای لحظاتی از ۲,۰۰۰ دلار هم فراتر رفت که این قیمت در تاریخ معاملات طلا بی‌سابقه بود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا