بورسبورس اوراق

بیشترین ارزش معاملات سهام در بازار امروز / سهامداران پالایشگاه‌ها نفسی راحت کشیدند

امروز معامله‌گرها هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان سهام پالایش نفت اصفهان خرید و فروش کردند، بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه فرآورده‌های نفتی تعلق داشت و حدود هشت درصد از کل سهام تولیدی‌ کاشی‌ تکسرام‌ معامله شد.

 

روز جاری در مجموع حدود ۲۱ هزار و ۱۳۰ میلیارد تومان سهام خرید و فروش شد که پنج نماد «شپنا»، «شتران»، «خودرو»، «شبندر» و «وتجارت» به ترتیب در رتبه اول تا پنجم لیست بیشترین ارزش معاملات سهام قرار گرفتند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  در اولین روز هفته معادل هزار و ۶۳۶ میلیارد تومان سهام پالایش نفت اصفهان دست به دست شد، پالایش نفت تهران دیگر سهام پالایشگاهی دوم شد؛ سهام ایران خودرو نیز به جایگاه سوم رسید.

بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه “فرآورده‌های نفتی” تعلق داشت به طوری که چهار هزار میلیارد تومان فقط در این بخش جابجا شد، گروه “خودرو و ساخت قطعات” با معاملات دو هزار و ۸۷۰ میلیارد تومانی دوم شد و “فلزات اساسی” در جایگاه سوم قرار گرفت.

امروز نزدیک هشت درصد از کل سهام تولیدی‌ کاشی‌ تکسرام‌ (کترام) معامله شد، ۱۰ نماد برتر سهم ۳۵ درصدی از کل داد و ستدها داشتند، ارزش معاملات در ۴۱ سهم به بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان رسید و نصف ارزش کل معاملات نیز به ۲۳ نماد نخست اختصاص داشت.

ارزش معاملات سهام 5.11

 

از طريق
سپهر علی‌یاری
منبع
اقتصادآنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا