امور زیربناییتعاون و اشتغال

اعتبار ۸ میلیارد تومانی برای مشاغل خانگی آذربایجان شرقی

تبریز- سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی از ابلاغ هشت میلیارد تومان اعتبار در حوزه مشاغل خانگی به این استان خبر داد.

به گزارش آرمان اقتصادی، حسین فتحی شامگاه شنبه در نشست تخصصی پیرامون مشاغل خانگی که با حضور نمایندگان دستگاه‌های عضو در محل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی برگزار شد با اشاره به اینکه بیش از ۹۵ درصد از مشاغل را اس. ام. ای ها (کارگاه‌های زیر ۱۰۰ و ۵۰ نفر) تشکیل می‌دهند بر توجه و ضرورت تقویت و توسعه کمی و کیفی و توانمند سازی مشاغل خانگی تاکید کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید بستر لازم برای فعالیت، نوآوری و خلاقیت در حوزه مشاغل خانگی فراهم شود، اضافه کرد: باید با برنامه ریزی و مشارکت و همراهی دستگاه‌های همکار این تسهیلات در حوزه پشتیبانی و خود اشتغالی توزیع و تمامی حوزه‌ها با برش دستگاهی و شهرستانی مد نظر قرار داده شود.

فتحی افزود: به لحاظ حساسیت و قابلیت‌های بالای این مشاغل، توسعه مشاغل خانگی در شرایط کنونی فرصتی را برای آینده فراهم می‌کند و این امر توجه ویژه و خاصی را به مشاغل خانگی می‌طلبد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خاطرنشان کرد: بر اساس پژوهش و تحقیقات سازمان بین المللی کار بعد از ۱۵ سال ۸۰ درصد از مشاغل کنونی از بین خواهند رفت و مشاغلی مبتنی بر کسب و کار الکترونیکی در فضای مجازی ظهور خواهند کرد که توجه به این نکته جایگاه مشاغل خانگی را در حوزه اقتصادی فراهم می‌سازد.

فتحی با اشاره به اینکه نحوه فروش و عرضه محصولات و بازار سازی از مقوله‌های مهم در عرضه تولیدات مشاغل خانگی است، گفت: با دستور استاندار آذربایجان شرقی به شهرداری تبریز با همکاری دستگاه‌های اجرایی ضمن استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی با برپایی نمایشگاه و حمایت و بازار یابی به فروش و عرضه محصولات تولیدی در این بخش فرصت لازم در استان فراهم خواهد شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا